💬
Logga in
Fuska.se

Stora Serverproblem

47 svar · startad

Bossen Admin
Trådstartare #1

Vi har haft stora driftstörningar på Fuska.se idag och beklagar detta. Felet berodde på vår databas som fullständigt krashade. Vi har nu återställt databasen och hoppas att det skall fungera som vanligt.

Senast ändrad:

Jag hoppas också det... När alla trådar var tomma trodde jag att fuska.se hade lagt ner...

haha, seriöst? :P. Iofs kunde det ha varit så, men jag kom inte in på sidan alls och såg något felmeddelande så jag trodde inte det. Bra att det ska vara fixat nu iallafall.

Ja, men när jag gick in och allting tydligen inte var fixat, och såg att alla trådar var tomma, så fick jag panik!

Finfint. Äntligen.. :D. Haft lite problem, sidan har velat lite då och då. Tack så mycket.

fuskas server är väl inte precis i toppskick eller hur?

Lite halvkrasslig är den allt.. ;)

13 Mar 2005

hmm...stackars server!

dethär kanske får den att känna sig lite bättre...

Bossen Admin
Trådstartare #9

Nä så bra har den det inte.. En seg Celeron 2.4ghzare :(

Bambi

Jo, jag märkte det =/.. Det har segat ganska länge nu tycker jag.

Men men, bara den funkar så får man vara glad.. :D

Det är ju det den inte gör.. Ibland. Hjälp till med SMS tjänsterna så får ni ju en snabbare sida.

14 Mar 2005

Och kanske mer än en snabbare sida, om vi har mycket tur!

Bossen Admin
Trådstartare #14

En investerings har gjorts och ni lär märka av dem i form av att sidan ev. blir lite snabbare men framförallt stabilare såfort vi får www4 i bruk.

Senast ändrad:

Låter trevligt, inget kul med en popup att en server är nere, den kommer alltid när man skriver. Idag är det www2. Kan du inte exkludera de som är nere?

Bossen Admin
Trådstartare #16

Nja så lätt är det inte. Vi kör inte lastbalansering på det sättet utan funktionerna ligger splittrade istället. Går en server ner så går funktionerna på den servern ner. Sidan fortsätter att fungera men kan uppföra sig knasigt eftersom funktionen inte fungerar som den skall. Detta under förutsättning att huvudservern är uppe.

16 Mar 2005
Bossen Admin
Trådstartare #17

Nya servern (www4) uppe nu.. Förmodligen så leder detta till att sidan blir något snabbare men framförallt stabilare. Detta kostar oss dock en hel del pengar så vi får hoppas att SMS-tjänsterna och annonserna på sidan ger tillräckliga inkomster.

17 Mar 2005

Har Fuska.se något post- bankgiro ? Om man skulle få sätta in en summa pengar för att hjälpa till ? Förhoppningsvis så skulle någon skänka en hundralapp någongång.. Jag skulle iallafall göra det.

Bossen Admin
Trådstartare #19

Finns inget förnärvarande tyvärr :( Som det ser ut just nu så har vi endast ett vanligt konto.

Bambi

Jag gör så gått jag kan för att stödja Fuska.se ... Minst 20kr i månaden för fuska vip iaf..

Admin, kan du inte skaffa ett post-giro konto då ? =D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in