Hoppa till innehåll

Era Vaforit Spel Till Nes?


 Dela

Rekommendera inlägg

Blades of steelär väl ett av dankat gammalt hockey spel tror jag...eller?

Om du ska ha turtles II för under 200 lappen är nog Tradera ett bra val. Där dyker det upp emellan åt och man kan ibland få spelet för under hundra lappen. Fast någon myndig måste ju ha ansvaret för din budgivning;)

Fanturtles III måste jag ta å köpa någon dag. Har bara lirat det lite på Emulator. Det verkar helt okej ok är ju ganska likt föregångaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

just det...Tiger heli är så j*vla kul. Fast har inte spelat det nu på några år. ett spel jag snart ska köpa alltså. För er som inte vet så flyger man helikopter och är ensam mot en hel nation eller nåt. Ibland kan man dock få några mindre hjälp helikoptrar. Det var några år sedan jag satt framför spelet nu och det var inte det lättaste att klara. När man väl gjorde det har jag för mig det bara var som att åka i en circel. Man kom tilbaka och fick börja om från början igen. Spelet är i alla fall riktigt kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina favoriter är:

 

Hela Megaman serien. As go musik och rätta plattformkänslan.

 

Super mario 1 och 3. 2:an var ett totalt misslyckande tycker jag. men 1 och 3 är riktigt roliga.

 

Punch out. När jag var 5 år eller nåt satt jag och ritade och skrev hur man skulle vinna över alla gubbar, ganska roligt att läsa nu.

 

Zelda 1. En riktig tidsfördrivare

 

Super spike v-ball. ett volley ball spel som håller länge.

 

 

tyvärr så funkar inte mitt gamla nes. jag kanske gör nåt fel. men man kan ladda ner nes-emulatorer med spel, det gör jag nu. kanske köper ett nes nån g¨ng

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jo det behövs en omröstning... men då måste man ha minst en av varje indevids favorit spel... en av mina absoluta favorit spel var ju

 

"mision impossible" f*n vad det spelet rockade, det första Nintendo spelet jag spelade, skrev in en kod på måfå och kom till tionde bannan.

 

EDIT: tog bort ordet ***

Redigerat av Voice_of_god
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju tråkigt med vissa omröstningar...alla spel kommer ju inte med här, sen så har det redan funnits en sådan ;)...Har verkligen börjat gilla Mega man 5 i alla fall. Det hör ju till en av mina favoriter nu i alla fall...visserligen inte riktigt lika kul som 3:an men grymmt ändå! Låten vi Wileys castle rullar fett genom huvudet liksom. Sen finns det heller ingen bana som går i "icke-valbar-takt"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börjat spela ett riktiget grymt spel kallat "sweet home" verkar nästan vara föregångaren till resident evil, plus av konstiga skäl är spelet blodigt! Nintendo hade ju en policy om att inte ha blod och splatter. Sweet home bryter alla regler, man gräver förtusan upp graven där en död bebis är begraven nämnde jag att spelet är till Nes?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...