💬
Logga in
Fuska.se

Fiske!

42 svar · startad

Trådstartare #1

Är det någon som sysslar med fiske? jag gör ganska ofta och jag tycker att det är skitkul :D

Fiske.. :/. Det tycker jag är ganska segt, faktiskt :P

Först står man och fiskar i någon bäck, så får man värsta fetfisken, så kommer det nån sur gubbjävel och säger att man måste lägga tillbaks fisken <_<.

Eller när man har nån riktig feting på linan, så brister skiten, då är det lätt att man whajnar sönder.

Har slutat med sånt nu, segt som f*n. Man tänker bara på lunch och stjärtar när man står där ute i vildmarken, glömmer helt bort vad man egentligen håller på med.

20 Apr 2005
Trådstartare #3

hehe, ja det är segt när linan går av...men jag har aldrig varit med om att man måste släppa i fisken igen..

Ibland tycker jag också att det är lite sgt, när man inte får nåt alltså, men när det väl nappar så är det kul :D

Jag brukar fiska ibland och tycker väldigt mycket om det..

fiska e väl kul ibland men några av mina kompisar är helt fiske galen :P

21 Apr 2005
Trådstartare #6

Jag fiskar ca. 3 ggr i veckan nu....

Fiske är kul...när det nappar :D

jag fiskar i bland

Cheeeze, kolla in detta betet: §1.2

skulle nog kunna fånga en fisk på 16 kilo med den

Senast ändrad:

22 Apr 2005

Fiskar lita gran på sommrarna. Men ingen hobby fiskare precis.

Trådstartare #10

Denna vecka har jag fått 2 gäddor :D

Men till sommarn så ska jag få fler, det brukar finnas mer då...

23 Apr 2005

Jag tycker mycket om att fiska... Men kan inte fiska nu det är så kallt här uppe.

Och jag måste få en ny fiska lina den som jag har nu är typ paj. :(

Trådstartare #12

Jag bytte också lina nu innan säsongen :D den andra var uppsliten, slets bara av hela tiden..

Den bästa fisken som jag har fångat är en Mört, och jag fångade den i centrum. I en av Göteborgs kanaler. :D Men farmor gjorde Ungersk fisksoppa av det. :P

24 Apr 2005
Trådstartare #14

Var den stor då eller? För om det var en liten mört så kan det inte ha blivit mycket mat :P

jag fick cirka 3 feta biga abborar och 1 jedda i sommras fast då kom en som jobbade på ICA och sa släpp ner fiskarna dem ska få ha frihet bara för dem ska känna pengar <.<

Trådstartare #16

Haha, det har kommit fram många till mig när jag fiskat, fast dom har köpt fisken :D

27 Apr 2005
↗ till inlägget

Var den stor då eller? För om det var en liten mört så kan det inte ha blivit mycket mat :P

Ja, den va stor. Och GOD oxå!! XD
Trådstartare #18

Hehe, hur många kilo då?

Vet jag oxå...

Det var med skolan, och sen var jag tvungen att släppa fisken runt hela stan pga att man var tvungen till att göra en konstig "skattjakt" efteråt..>_>

Trådstartare #20

Hehe, nu i år har jag fått 3 gäddor på 1 vecka :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in