Tjenis!
Asså min server som jag har gjort i ordning på CS dedicated server kommer bara upp på LAN och jag har ställt in den på att den ska komma upp på internet!
Snälla svara!
Desperat!!!
Tjenis!
Asså min server som jag har gjort i ordning på CS dedicated server kommer bara upp på LAN och jag har ställt in den på att den ska komma upp på internet!
Snälla svara!
Desperat!!!
Skriv sv_lan 0 i consolen.
Lycka till med din server!
redan gjort har du ngt mer tips ??
Har du öppnat UDP och TCP port i din router? (Om du har en dvs)
japp...
Hur har du gjort den? Öppnat cs och tryckt på New game, eller gjort en dedicated via Play List i steam?
Hur har du gjort den? Öppnat cs och tryckt på New game, eller gjort en dedicated via Play List i steam?
dedicated via play list i steam och så har jag laddat hem massa tools...
okej, det var skumt. Vad händer om någon av dina kompisar försöker connecta till den via console?
dom säger att dom inte kommer in men jag och min bror vi har varsitt cs och när han kollar på steam så ligger min server på LAN och jag har skrivit sv_lan 0 i cnosolen...
kan du posta ip:et till den här
*och varifrån har du tagit det ip:et?
jag har kollat min ip på t ex. www.whatismyip.com och på massa handra ställen och de e samma ip på alla ställen och den ip:n är: 213.65.38.40 så jag har igång min server hela dan nu hoppas du kommer in...kan du posta ip:et till den här
*och varifrån har du tagit det ip:et?
men asså när jag skriver ip i consolen på dedicated server så står det "ip" is "localhost" hur fixar man det ??
hmm..det borde väl gå med sv_lan 0 men det hade du gjort...men altså: när du går och tar ditt ip på typ www.mittip.se, lägger du då efter portens nummer som du öppnat? så typ om ditt ip är 213.453.234 så skall de som vill connecta skriva 213.453.234:27015
27015 står för porten du öppnat, så den kan variera.
mm men nu funkar servern... men den kommer inte upp på find servers men man kan bara joina den genom att skriva connect 213.65.38.40 i consolen och då kommer alla av mina kompisar in.
och de va hlds server som jag använt så du vet.
aha okej men fint att det fungerar nu =)
Mmm och tack för din hjälp!!! :D
↗ till inläggetaha okej men fint att det fungerar nu =)
Ska bara rätta deii lite nu :P När man har porten 27015 så behöver man inte skriva typ 21312.6436547.2313:27015 (skrev bara nått) utan då räcker det med 59305.1234532.12 lr vad man nu har :P
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in