💬
Logga in
Fuska.se

Äter Vi För Mycket Socker?

42 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Varje dag dricker vi läsk, äter massa socker mm. Tycker ni att vi svenskar äter för mycket socker?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Erhm..

Det beror väl på om man äter chocklad,godis och dricker cola~ varje dag :/

↗ till inlägget

Erhm..

Det beror väl på om man äter chocklad,godis och dricker cola~ varje dag :/

Ja, mycket skräp mat innehåller mycket socker.

Så om man äter det varje dag så säger jag att man äter överdrivet mycket.

Om man äter vanligt mat varje dag så tror jag inte att man få i sej så mycket socker och

att äta skräpmat ett enda dag i veckan och hälsosamt mat under resten av veckan är väl inte heller så farligt.

Nivå 6 · Fuskare

Låt folk käka socker om dom vill..De e väll upp till var o en om dom vill få dåliga tänder/bli tjock.

Själv vill jag inte det så..Pass up :P

Nivå 0 · Nykomling

Ja det bror på vad man äter varje dag om man äter massa godis som min klasskamrat gör.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #6

Jag tänker ofta på vad jag dricker och äter så det inte är allt förmycket socker i.

Nivå 5 · Fuskare

Beror på. Själv äter/dricker jag lagom tillräckligt lite för att hålla mig i form/inte ha dåliga tänder.

Nivå 11 · Veteranfuskare

aja de klarar väl sig, så j*vla dyrt ändå :/, blir väl en o en annan läsk ibland, och lite chips till helgen ibland.. verkligen inget farligt

Nivå 5 · Fuskare

Jupp samma här... Fast mot påsken kan det bli väldigt mkt påskmust. Upp till en liter per dag i 3-4 dagar =P

Nivå 6 · Fuskare

Julmust!Påskmust! Dessa underbara drycker dricks som in i bomben när det e sesång..O lite efteråt osså :D

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #11

Jag tänker nästan aldrig på mina tänder. Orkar inte med allt här i världen.

8 May 2005

Jag äter rätt mycket godis på helgerna,men tur att jag motionerar varje dag då.Borde ni också göra,ni som äter mycke socker :/

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag äter mycket godis om jag köper i alla fall.

Och jag motionerar varje dag också.

Fast jag har aldrig haft ett enda hål i tanden :D

400 inlägg nu!!

Senast ändrad:

9 May 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

till jul knarkar jag lidl-glögg, de får man beläggningar av, särskilt när man konsumenterar en flaska varje natt o.O

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag äter väl lite sådär mycket socker...men något sött typ som godis, chips, läsk, glass eller kakor blir det ju nästan varje dag, men sen motionerar jag ganska mycket....

själva pizzan/hamburgaren är det ju inge fel på...ta tex hamburgare: Bröd,kött och salad i ett! Jättebra och gött,men man får la röra på fläsket också..jag menar, kom inte å klaga på McDonalds för att du é fet, det är du som måste röra på dig!

Dricker typ en cola börrk varannan dag..

11 May 2005

tränar minst 5 ggr i veckan och det är 1.5 h per pass.

sen smäller man i sig svinmycket godis på helgerna så man mår illa...

är livet inte härligt?

Nivå 11 · Veteranfuskare

näe de e godare och kränka skiten på svettlan och inte träna alls x_X

Nivå 0 · Nykomling

Man får äta hur mycket man vill man får bli tjock fast efter man väger 70 kilo ska man inte säga till sina föräldrar varför varna ni inte mig.

13 May 2005

det är inte sockret i sej det är fel på utan att vi överkonsumerar det.

man borde låta bli att ät godis dricka läsk osv och istället äta kanske en efterrätt efter maten.

jag har hört att svenskarnas sockerkonsumtion ligger på samma som på 70-talet nu.

Det är media som får det att verka mycket.

Med det jag just sa menar jag inte att man inte ska börja smälla i sig godis som en galning utan att man ska tänka på hur man får det i sig.

Är det genom småätning av godis eller genom att man tar lite socker på sina jordgubbar man har till efterrätt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in