💬
Logga in
Fuska.se

Äter Vi För Mycket Socker?

42 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare

livhotande? knappast :/

14 May 2005
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Varje dag dricker vi läsk, äter massa socker mm. Tycker ni att vi svenskar äter för mycket socker?

Jag tycker att det varierar mkt mellan personer. Jag äter inte mkt socker, men däremot så kan man inte undvika socker, det finns ju nästan i allt.
Nivå 0 · Nykomling

Dem flesta som inte äter socker på länge blir sugna snabbt.

Man känns piggare när man får socker i sig och efteråt trött.

15 May 2005
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

spelar det roll om svenskar äter för mycket?

16 May 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

ja

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

varför, de får väl äta hur mycket de vill

Nivå 0 · Nykomling

Man får äta hur mycket man vill alla får göra det fast det är ens egen vilja.

17 May 2005
Nivå 7 · Fuskare

socker är spännande, vitt och sött, kan man bli nedrigare än Capone?

18 May 2005
Nivå 5 · Fuskare

Det gör inget om man äter mkt socker om man tar hand om sig själv med att träna, och andra liknade saker att det ska bli nåt positivt med vad vi äter, men om man äter bara söt saker hela tiden, tränar nästan aldrig osv. så är det absolute inte bra med att äta socker..

Nivå 11 · Veteranfuskare
vi kanske äter för mycket. inte jag iallafall, de berors ju på vart medlet ligger.
19 May 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

socker är livs nödvöndigt utan socker dör vi..... men äter man för mycket så blir man tjock. MEN socker+ närings riktigmat+ träning= ofarligt

Nivå 7 · Fuskare

jaha , lilla gubben kan du bevisa det? ne, trodde väl det jag hade sett upp med överdosen av sugar alltså. men varför inte prova bananfett?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, den där frågan om socker är nog lite lättare att fråga sig själv...Vet dock inte vad ni smäller i er...Gör i stort sätt slut varje veckopeng på samma strunt.... Bara ibland.....

20 May 2005
Nivå 7 · Fuskare

Jag äter för mycket socker :( måste sluta med det

21 May 2005
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

socker är livs nödvöndigt utan socker dör vi..... men äter man för mycket så blir man tjock. MEN socker+ närings riktigmat+ träning= ofarligt

Ja, jag säger ju det!! <_< :bah:
22 May 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ja, den där frågan om socker är nog lite lättare att fråga sig själv...Vet dock inte vad ni smäller i er...Gör i stort sätt slut varje veckopeng på samma strunt.... Bara ibland.....

Ja, jag med. På tok för mycket socker.... hehe.. fast när jag ska köpa ett nytt tv-spel så sparar jag pengarna, och köper på så vis inget...
24 May 2005

Socker är dyrt och ökar risken för fettma.

Det kan i vissa fall också vara beroende framkallande.

Vill man kan man också kalla socker för en drog.

Nej många svenskar borde försöka minska på sockret.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag äter godis på helgerna så ja mår illa och jag äter godis på Onsdagar för då brukar vi fara till ett ställe efter skolan, Men det är inte så farligt för mig att äta jättemycket socker för jag tränar flera timmar i veckan.

Jag springer 2 rundor om området(som i sin tur är jättestort)2 gånger om veckan & gör 25 situps,och jag äter lite godis nån gång i veckan.Jag mår illa av godis.

För sisådär ett år sedan så mådde jag illa av att äta en enda negerbulle på en vardag.

fast så är det inte nu längre.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in