💬
Logga in
Fuska.se

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?

282 svar · startad

Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.

Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...

FILM

Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.

Den snubben måste ha ett allvarligt problem...

jag tycker den filmen var ovärdelig och dum. Kan inte fatta att folk fattar det där som roligt.

7 Jun 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

igårkväll fick jag lånat ett spel utav en kamrat. råkade sitta långt in på natten inatt och spela, och det lär väl bli så nu ett tag. men snart är det sommarlov, och då brukar det bli hela nätter.

Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.

Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...

FILM

Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.

Den snubben måste ha ett allvarligt problem...

jag tycker den filmen var ovärdelig och dum. Kan inte fatta att folk fattar det där som roligt.

Men det roliga var ju hela överdriften.

Förstår man att det inte är verkligt så är det ju roligt.

Nivå 6 · Fuskare

Det är ju självklart att den inte är på allvar. Tyckte bara den var rolig :rolleyes:

Men för att gå tillbaka till verkligheten. Just nu är jag mitt inne i en period där föräldrarna börjat gnälla extra mycket om dataspelandet... måste stänga av datorn strax, de har bestämt att vi ska ha datafritt (dvs ca 1 h om dagen) fram

t o m torsdag... inget fel i sig, bara bra att försöka fördriva tiden på annat sätt...

8 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Så hade jag förrut. Det var hemskt. Nu får jag sitta hur länge jag vill :P

Nivå 3 · Lärling

Jag spelar ingeting så har varken spelförbud eller nåt liknande.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag spelar ganska mycket nu ca 30 min-2 timmar.

Nivå 7 · Fuskare

Dator: 1-6 timmar/dag beror på vad som händer

Tv-spel: kanske 20 min max

orkar inte spela tv spel men datorn kan man sitta vid hur mycket som helst...

Nivå 6 · Fuskare

Äh, pappsen brukar alltid tumma på sina spelförbud. Är ju inne nu!

Nu säger han att max 1 h om dagen räcker. Men det blir ju sällan så... 1 timme på eftermiddagen och så en 20-30 min på kvällen, lite olika.

Nivå 11 · Veteranfuskare

mamma brukar ge mig datorförbud ibland, det kan hålla i en dag ungefär. men jag vet själv när jag sitter förmycket, det märker jag - när jag inte gör nåt vettigt. jag och pappa brukar ha våra datakvällar, datorer brevid varandra. det jag gör mest vid datorn är Socialtumgänge, vilket är bra, men det förstår inte morsor. ni vet själva, chatta i 6 timmar tycker dom inte är bra, tjockisar.

9 Jun 2005
Nivå 6 · Fuskare

Jag hade spelförbud i en hel vecka för några månader sen.

*Skitjobbigt*

Nu brukar jag sitta vid datorn 1-3 timmar om dagen.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Har aldrig fått spelförbud, men det verkar inte särkilt kul, jag skulle inte klara det :P

Nivå 10 · Veteranfuskare

För när jag var mindre spelade jag hela tiden "nästan" kanske 5 timmar om dagen det var också sommarlov då, och jag fick massa spelförbud också :unsure:

Men nu spelar jag inte lika mycket förjag har blivit mer sportig.

Nivå 3 · Lärling

Jag har bara varit bannad från datorn en gång. Vet inte varför men nu låter hon mig spela, hon brukar typ säga, "du borde ta en paus snart" efter 5 timmars spelande, då gör jag det.

10 Jun 2005
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

För när jag var mindre spelade jag hela tiden "nästan" kanske 5 timmar om dagen det var också sommarlov då, och jag fick massa spelförbud också  :unsure:

Men nu spelar jag inte lika mycket förjag har blivit mer sportig.

Jag är också rätt sportig det är nog därför jag får spela rätt länge.

13 Jun 2005
Nivå 5 · Fuskare

det e bra men jag skulle ändå spela om det inte förbättra reflexerna,även om dom sejer att det e onyttigt att spela för mycket,det e ju typ ingen som bryr sej .

Typ tandläkarn;vem äter/dricker saker som innehåller socker endast på helgerna?

Inte jag! glöm det.. :blink:

14 Jun 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

allt innehåller socker.... 10 sockerbitar i ett hamburge bröd t.e.x

Nivå 11 · Veteranfuskare

Vatten=0 Socker

17 Jun 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Hur många timmar är gränsen på en dag? Själv tycker jag 2 timmar är rimligt...

18 Jun 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

jag satt i mitt kolsvarta rum med endast tvn tänd i 6 timmar igår. nytt spel, ni vet.

gigantisk huvudvärk sedan efter, det blev alvedonknarksstund i köket sen, gick över. ska försöka spela med tänd lampa idag, och nån timme mindre.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in