💬
Logga in
Fuska.se

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?

282 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kan knappast säga att jag spelar för mycket. Om jag ens spelar alls.

Däremot har jag kört ångmaskin för mycket. Syrebrist i vardagsrummet, typ.

Senast ändrad:

Ju mer man spelar, (och om man kommer bra vidare) desto mer vill man spela tills man mår illa och har huvudvärk.

Har haft vissa TV-speldagar, där man bara sittat och spelat med enstaka avbrott för måltider och toalettbesök.

24 Sep 2005
Nivå 6 · Fuskare Bajare

Jag har än "kompis" i min klass som praktist taget bara spelar tv spel och data alltså från han kommer hem från skolan till klockan 10 på kvällen ! På hälgerna spelar han 24 timmar dygnet (nästan) det här är resultatet av hans spelande.... (han är alltså äkta beroende)

Det bra:

Han skriver snabbare än blixten på datan

Han har lärt sig rätt bra Engelska

Han kan hjälpa andra bra med datorer

Det dåliga:

Han stinker för att duschar typ alldrig bara sitter och spelar

Han orkar inte ens jogga 1 km i lågt tempo

Han får inte så mycket kompisar får alla tycker han e en stor "nörd"

Han bara snackar om spel (vilket kan vara jävligt irreterande)

Han tänker typ bara på datan typ skiter i allt annat.....

//HH

Ojoj han är verkligen i behov av hjälp.

Förresten den där med att han inte ens orkar springa 1 km, jag känner jättemånga som inte heller gör det men som inte sitter och spelar så mycket. De bara sportar "andra sorter" sport än joggning.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag sportar inte heller för 5 öre, men nog skulle jag klara 1 km i lågt tempo. Och som sagt, jag spelar inte heller. Ack, livet är outgrundligt, snyt dig.

25 Sep 2005
Nivå 6 · Fuskare Bajare

Jo men ärligt talat , man kan inte må bra om man har ett sånt "data beroende" + jag tror nog som flästa orkar 1 km i lågt tempo som är typ 11+ eller nått sånt .... Man kan ju typ ruscha 1 km (eller kanske inte men endå :P )

Nivå 12 · Mästerfuskare

springer 3 km på 13-15 minuter

Tillbaka till TV-spel.

Inte dator eller kondis.

När man föredrar TV-spel framför andra fritid och kompisar så är man fast i berondet.

↗ till inlägget

Tillbaka till TV-spel.

Inte dator eller kondis.

När man föredrar TV-spel framför andra fritid och kompisar så är man fast i berondet.

Nej, broende är man om man måste spela, inte föredrar.
Nivå 12 · Mästerfuskare

om man inte klarar sig utan datorn och får abstinens när man inte kan spela

26 Sep 2005
Nivå 7 · Fuskare

jag tycker den här tråden är löjlig... som om det är fel att spela mkt..

Svar till ämnets rubrik: "Vi"? Vi ungdomar? Vi människor? Vi på forumen? Det är olika med varje person.

Det är dumt att klossa alla i samma ålder där flera spelar för mycket till en enda stor hög och säger: "Den här högen spelar för mycket!!" Trots att en stor del av dem är "oskydliga".

Nivå 7 · Fuskare

Men "dessa spelar för mycket" är väl inget problem så länge man inte själv mår dåligt av spelandet

29 Sep 2005
Nivå 9 · Veteranfuskare

Var vänliga att inte spela mer en 8 timmar på ett dyngn...

Om ni spelar mer är risken att ni dör (MÅNGA OSAKER) ungefär 3%

Altså 3/100 att spela på lotteri är chansen ca 1/10000000

MEN NÅGON VINNER ALLTID!!!

↗ till inlägget

Var vänliga att inte spela mer en 8 timmar på ett dyngn...

Om ni spelar mer är risken att ni dör (MÅNGA OSAKER) ungefär 3%

Altså 3/100    att spela på lotteri är chansen ca 1/10000000

MEN NÅGON VINNER ALLTID!!!

Du!

vi bestämmer väl sjölva hur mycket vi vill spela?

3/100 är inte särskillt mycket.

Vill du också vara vänlig och skriva varför (åtminstonde några) man dör?

Senast ändrad:

30 Sep 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Den enda varningstexten som brukar stå i tvspelsmanualer är att ungefär 1/4-5000 kan få epeleptiska anfall om man spelar för länge och vid en mycket blinkade skärm. Vilket stämmer, men man kan inte bli sjuk eller dö på något annat sätt..

1 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare

Jag spelar en timme. morgonen och eftermiddan. Det blir lite längre ibland. Hihihi.

3 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare

det löjligaste med tv spel är åldersgränser... varför finns dem ens...

4 Oct 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

NesseN: säger inte det sig självt.... sitter du och spelar 35h i sträck så dör du till slut....du vet, äta,sova och sånt

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

att sitta framför en datorskärm med "strålning" påverkar inte människan alls. frågade precis min läkare, eller precis och precis, när jag var och fixade upp med lite operationer i ansiktet. jag har alltid haft problem med huden, typ, så den blir jävligt torr och sådär. mamma trodde självklart att det berodde på att jag spelade för mycket tv-spel och dataspel, och det gör jag, men Ahh eahueah doktorn ägde morsan. inget farligt att sitta framför datorn.

jag tror att det egentligen inte påverkar en människa alls att spela tv-spel, det är nog snarare bra. sålänge du inte glömmer bort våldsironin i spel där du slår av huvudet med en spade och sedan pissar på liket, ger en flashig kommentar och sedan springer vidare för glatta livet med en k-pist.

att de äldre alltid ska klaga så fort det kommer män i ninjadresser och med voltkunskaper.

Har du hört talas om musarm?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in