Imorrn är de dags för operation dagsverke, ska ni jobba och var?
Operation Dagsverke
städa!!
Ursäkta om jag inte fattar det här...Men vad är det? :mellow: :unsure:
↗ till inläggetDet är en insamling* för barn i olika länder, i år var det Pakistan som fick pengar till bättre skolor.Ursäkta om jag inte fattar det här...Men vad är det? :mellow: :unsure:
Mer kan du läsa på www.operationdagsverke.se! ;)
-------------------------
*Man får reda på det genom skolor så jobbar man lite eller städar hemma, klipper gräs osv. för att få ihop en slant, rekomenderat 200 :- per elev.
jag trodde då de var många fler som skulle jobba, alla ifrån högstadiet t.o.m
men alla kanske inte har sett tråden?
själv jobbade jag hos farsan, fotoaffär, framkallade bilder - rätt schysst. 250 spänn fick jag.
Hur får man reda på det??
För vi fick ingen info i skolan eller så..
Jag orkarde inte jobba så jag sa inget till min morsa förutom att de samlade in pengar. Hon skänker alltid till barn i nöd :P
Samlade in 430 kr.
Oj, det var bra, vad gjorde du?
Jag städade och fick 250 spänn
spelade konsert fick ihop , ingen aning...
vi hade ingen sån..dåligt dåligt men vi kunde typ haft en liten konsert lr nåt vi har världens grymmaste sångare i vår klass
Jag jobbade för min morfar (allt möjligt) och fick 400 kr.
Hjälpte till grannen o måla huset fick 450 kr :D
Har aldrig samlat pengar till fattiga barn.. Vår skola har inte ens sagt något om det. f*n ska man samla pengar till fattiga jäklar som ska ta hand om sina egna liv. Är dom fattiga så är dom. Sånt är livet. Jag kommer då inte i mitt liv samla in pengar till okända männskor som kanske dör innan dom får pengarna. (lol)
↗ till inläggetHåller med dig fullständigt (men vi var tvungna) :bah:Har aldrig samlat pengar till fattiga barn.. Vår skola har inte ens sagt något om det. f*n ska man samla pengar till fattiga jäklar som ska ta hand om sina egna liv. Är dom fattiga så är dom. Sånt är livet. Jag kommer då inte i mitt liv samla in pengar till okända männskor som kanske dör innan dom får pengarna. (lol)
↗ till inläggethåller me....fas t hadde aldrig hört om den "operationen" så ja jobbade inte.....aja om ja skulle ha jobbat så skulle ja ha tagit pengarna till mig sj!! :evil: (fattiga barn får skaffa $sj <_< ) lr till skolan för vår skola behöver sj pengar :D (lol)Har aldrig samlat pengar till fattiga barn.. Vår skola har inte ens sagt något om det. f*n ska man samla pengar till fattiga jäklar som ska ta hand om sina egna liv. Är dom fattiga så är dom. Sånt är livet. Jag kommer då inte i mitt liv samla in pengar till okända männskor som kanske dör innan dom får pengarna. (lol)
våran insamlig går till litauen och vårat jobb är att städa ute till ex göra rent på trotoaren och gräset :D vi jobbar bara ihop 25kr per person men ändå de e bra o hjälpa dom som inte har