Hoppa till innehåll

Vad Blir Jordens Undergång?


Shark
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 349
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Då bor vi nog på Mars,sen flyttar vi till nästa planet till andra osv

 

Vad ska vi göra när vi kommit till Sedna? Då är det ett ganska långt avstånd till nästa planet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Just precis....Men det är ju rätt långt kvar dit...Nån här kan ju ha släkt som lever då....

 

I Illustrerad Vetenskap så säger dom att om 10 000 år bor människorna på Mars.Och NASA håller på med ett projekt till Mars,människan ska ta sitt första steg på Mars typ år 2025-2029.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också läst det nummret av Illustrerande vetenskap. Bra namn på tidningen förresten. Jag tror på det att vi kan leva på mars i frammtiden. Det finns ju organismer långt ner i havet som bara lever på gaser från jordens innre. De gaserna skulle vi dö av. Så om man börjar med att innförliva någon sort av dessa organismer så kan man nog fortsätta med något annat längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mofasa

Obildade ungar..suck..hmm minns inte vad den hette,men det kommer en VÄLDIGT stor meteor år 2029 med väldig stor chans att träffa,eller inte stor,men större än vanligt.1/60,spelar ingen roll var den träffar,på nåt sätt förstör den ozonskiktet.Slår den ner i marken bildas ett damm moln som lägger sig runt hela jorden,och solen kan inte tränga igenom.en ny istid.slår den ner i vattnet,bildas ett ångmoln som gör att jorden torkar ut...det är bara att välja,hur vill ni dö?? :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att jordens undergång blir precis innan solen försvinner fö då kommer den att expandera så att allt på jorden kommer att brinna/smält sönder å då försvinner allt vatten från jorden & då går jorden under.Men jag tror inte att allt liv går under men livet kommer nog kanske inte bestå av sådana varelser som vi känner till just nu.Men även om jorden skulle försvinna så tror jag att det finns mer liv i rymden.För "liv" behöver inte finnas i sådana former som vi är vana vid.& anledningen varför inte forskarna inte vet hur lång rymden är eller vart den sluter å vad som kommer efter slutet är nog bara för att människans hjärna är för dum för att kunna förstå det.För att ta reda på det behövs nog mer hjälp än några mattematiska termer,forskarna tror juh att allt kan beskrivas i mattematiska termer.Å för ett tag sen kunde dom inte förstå att det fanns vågor i havet som är 40meter höga fö dom kunde inte räkna ut det i sina miniräknare.Så därför tystade dom ner ryktena om sådana vågor.Men när allmänheten fick reda på att det var sant att det fanns vågor som var så höga å vågor som är ännu högre så låssades dom skapa en ny mattematisk term.Och den mattematiska termen kan man beskriva med ord om man vill och det är "allt behöver inte ske i en viss rörelse".Så den nya termen ä bara till för att man ska kunna ge en mattematisk anledning till varför inte allt här på jorden sker av en viss anledning,eller iaf varför inte vågor rör sig i en viss rörelse.Så de här ä bara ett av forskarnas misstag som har tystats ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...