💬
Logga in
Fuska.se

Vad Blir Jordens Undergång?

349 svar · startad

↗ till inlägget

Solen varken sprängs eller slocknar över en natt. Det tar typ hundratusentals år, solen blir mörkare och mörkare och jorden blir hetare eller kallare eller någonting och arter på planeten utrotas en efter en.

Människor tillhör dem eller så fortsätter utvecklingen lika fort som under (som ni sa) de senaste 2000 åren, så kommer vi att vara långt, långt borta när det sker.

Sprängas kan den nog ändå göra, tror du inte :)

Solen är stor.

Inte sprängs den som en liten bomb uppfunnet av människor bosatta på jorden, Tellus, den tredje planeten från Det Stora Som Inte Kan Sprängas Över En Natt.

↗ till inlägget

Solen är stor.

Inte sprängs den som en liten bomb uppfunnet av människor bosatta på jorden, Tellus, den tredje planeten från Det Stora Som Inte Kan Sprängas Över En Natt.

Klart att den kan SPRÄNGAS över en natt.

Men sedan behöver ju inte explosionsvågen nå jorden samma natt.

Nivå 0 · Nykomling

Jag undrar varför ni bryr er :S?

Vi kommer alla dö innan något av detta händer.

(Kanske inte om jag skulle vara naken i kabel TV och förklarar krig mot ryssland och USA)

8 Sep 2005
↗ till inlägget

(Kanske inte om jag skulle vara naken i kabel TV och förklarar krig mot ryssland och USA)

Vi bryr oss därför att vi vill uttrycka våran åsikt hur våra efterkommande ska dö.

Varför lägger du ett inlägg här om DU ändå inte bryr dig??

↗ till inlägget

Men vad ska man prata om :P Får man liksom inte skoja och gissa kring Den Stora Händelsen Med Jorden.

Nu till den där med att solen sprängs.

Okej, solen kan möjligen sprängas över en natt. Vad vad i fall skulle "utlösa" den? Jag själv tror inte att solen "pressas" till bristningsgränsen och spränger. Åter säger jag att jag inte tror att den kan sprängas så fort.

11 Sep 2005
↗ till inlägget

Jo sprängas fort kan den.

Men det tar tid innan shockvågen når jorden.

Nivå 0 · Nykomling

Många säger ju att vi människor kommer vara våran undergång. Jag tror inte riktigt på det. Jag håller med om att vi förstör och skräpar ner mycket. Fasst det som jag ska skriva nu har ju med att vi skräpar ner.

Jag tror att det blir något naturkatastrof som att ozonlagret försvinner och det blir för mycket strålning. Det kan också bli en ny istid om många, många år.

Kometen som alla snackar om heter 2004 mn4 och de har beräknat att den kommer att missa jorden år 2029.

Här kan ni läsa på lite...

2004 mn4

12 Sep 2005
↗ till inlägget

Många säger ju att vi människor kommer vara våran undergång. Jag tror inte riktigt på det. Jag håller med om att vi förstör och skräpar ner mycket. Fasst det som jag ska skriva nu har ju med att vi skräpar ner.

Jag tror att det blir något naturkatastrof som att ozonlagret försvinner och det blir för mycket strålning. Det kan också bli en ny istid om många, många år.

Kometen som alla snackar om heter 2004 mn4 och de har beräknat att den kommer att missa jorden år 2029.

2004 mn4

Nja, knappt ozonlagret.

det kommer människan att rätta till.

Männskligheten kommer att få dö i en kapsel i rymden eller på en annan planet.

13 Sep 2005
↗ till inlägget

2004 mn4

Ozonlagret kommer att krympa mera desto mer vi släpper ut avgaser.Alltså så tycker jag att man ska sluta med sånadär fabriker och försöka fixa flygande bilar.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

2004 mn4

Flygande bilar? Intressant, men hur tusan hjälper det miljön?

Man släpper i allfall inte ut avgaser ^__^'

Nivå 0 · Nykomling

Inte?

Personligen tror jag bilar släpper ut mer avgaser om de flyger.

För att inte tala om ljudnivån.

15 Sep 2005

Flyger på marken,de är som vanliga bilar fast utan hjul.Dom åker ju inte upp i luften som flygplan.

Ta in och pumpa ut luft med en elektrisk motor, visserligen skulle det ta mkt el :P ne men seriöst så tror jag att vi själv förstör jorden... Fabriker avgaser m.m.

↗ till inlägget

Ta in och pumpa ut luft med en elektrisk motor, visserligen skulle det ta mkt el :P ne men seriöst så tror jag att vi själv förstör jorden... Fabriker avgaser m.m.

Öh.

Jag har sagt det innan och jag säger det igen.

Människan kommer att rätta till ozonen!

Nivå 0 · Nykomling

alla sätter en balong över avgasröret, när den är full så måste man andas in alla avgaser. Miljön räddas och bilåkandet minskar kraftigt.

håller med lukas lite, snart kan vi göra konstgjort ozon

Det skulle vara coolt :)

Släppa avgaser utan att förstöra ozonlagret!

↗ till inlägget

alla sätter en balong över avgasröret, när den är full så måste man andas in alla avgaser. Miljön räddas och bilåkandet minskar kraftigt.

håller med lukas lite, snart kan vi göra konstgjort ozon

Inte bara det!

alla kommer att ha en bil som går på vätgas också! :lol:

Menar du att vi proppar in orcer och älvor och sånt? :huh:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in