💬
Logga in
Fuska.se

Dator

21 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hej jag tänkte bygga en ny dator och de här delarna

Noname, P4 3.0GHz HT, 512MB RAM, 160GB HDD, DVD/DVD-RW, GeForce4 Ti4200 128MB TV-Out DVI, SB Live, Loudspeakers, 10/100/1000 NIC, 6 USB, Firewire, XP Home,

och nu undrar jag om man kan spela nya data spel på den eller om man ska köpa änu nyare saker ?.

tack sam för svar

Nivå 9 · Veteranfuskare

det tror jag nog du kan... de flesta spel kräver inte jättemycket processor, även om 3 ghz inte är någon monsterprestanda. 160 gb räcker till en hel del spel...

128 mb grafikkort kanske är lite om du vill kunna spela värstingspel i framtiden också... men för dagens spel räcker det bra.

Nivå 8 · Veteranfuskare

jag skulle nog satasat på att få ett 1024 mb minne istället för 512, det är bra att ha mycket minne... och sen skulle jag nog tagit ett 256 mb grafikkort, men det andra duger nog bra :D

16 Aug 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #4

jo jag tänkte köpa till mer ram minne när jag fick råd.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Byt ut ram-minne och grafik-kortet till något bättre, det är det som är bland det viktigaste när du spelar spel.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Visst pallar den, men det är väl alltid bra att skryta, trots att det är fult ;)

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #7

jag tänkte skafa 1024 i ram mine och ett nytt grafikkort men vet ej vilket det får inte kosta mer än 1500 och ska ha rätt så bra prestanda. har hittat ett relativt billigt det här nvidia geforce 6 series 6200 128mb ddr 64-bit.

17 Aug 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #8

:student: går det att spela battelfield 2 ? på datorn ?????? :student:

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Nej, inte med ett GF4 kort.

18 Aug 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #10

vad menar du med ett gf 4 kort ? :meddum: :meddum: :student: :student:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Hej jag tänkte bygga en ny dator och de här delarna

Noname, P4 3.0GHz HT, 512MB RAM, 160GB HDD, DVD/DVD-RW, GeForce4 Ti4200 128MB TV-Out DVI, SB Live, Loudspeakers, 10/100/1000 NIC, 6 USB, Firewire, XP Home,

och nu undrar jag om man kan spela nya data spel på den eller om man ska köpa änu nyare saker ?.

tack sam för svar

Det beror ju på hur bra grafik och hur snabbt spelen ska gå. Du kan nog spela alla spel som fins ute i dag. Men med max på alting så går det nog inte!

19 Aug 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

vad menar du med ett gf 4 kort ? :meddum:  :meddum:  :student:  :student:

GeForce 4, tror jag.
20 Aug 2005
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #13

ok. men om man har ett GF 6 funkar det då ?

Senast ändrad:

22 Aug 2005
Nivå 4 · Lärling

Ja, det funkar.

Köp inte vilket som helst, fråga här först eller på någon annanstans.

Nivå 1 · Novis

Alla som ska köpa en speldator borde köpa en AMD processor. Visst, Intels klockfrekvens är bättre men det är verkligen inte allt. Intel processorerna är i princip byggda för överklockning och multitasking och är därför mycket sämre på att bearbeta spel. AMD processorerna däremot jobbar hårdare på varje klockcykel och är därför bättre på att arbeta med tunga applikationer. Som exempel kan man ta att cykla i en nedförsbacke. Intel kör på första växeln och AMDn kör på sjunde. Vem kör fortast?

AMD räknar inte med ghz, Dem räknar med 3000+ o.s.v.

AMD är bättre än intel på spel. Intel är bättre än amd på jobb o.s.v.

Det finns en patch man kan göra bf2 med Geforce 4 på low inställningar.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

AMD räknar inte med ghz, Dem räknar med 3000+ o.s.v.

AMD är bättre än intel på spel. Intel är bättre än amd på jobb o.s.v.

Det finns en patch man kan göra bf2 med Geforce 4 på low inställningar.

Du har inte difinierat jobb(datorn jobbar väl när man spelar också?), tror du menar "multitasking". F.ö så räknar väl amd med klockfrekvensen också, bara att de inte väljer att marknadsföra processorerna med den som slogan, som intel gör. Det heter fix, inte patch. Patch är en uppdatering som riktar in sig till alla användarna med bugfix osv. Med fixen kan man köra på medium/high inställningarna också, även om det oftast inte flyter på så bra ;)

Tror jag skrev ett inlägg på förra sidan om varför AMD är bättre på spel...

Jag menar jobba som programera. och liknande

Senast ändrad:

Sorry för dubbel post, Min internet cpar sig.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Jag menar jobba som programera. och liknande

Off-Topic:

Vanlig textprogrammering är väl inte krävande. Det kan man nog göra ganska felfritt i en processor på 100MHz.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in