💬
Logga in
Fuska.se

Hur Gör Ja Min Egna Hemmisda?

14 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

hej ja ska göra en spel hemmsída.

en online hemmisda vill vetta hur man ska göra va snälla och säg vad man ska göra...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

hej ja ska göra en spel hemmsída.

en online hemmisda vill vetta hur man ska göra va snälla och säg vad man ska göra...

Man ska programera en i nått språk och sen köpa en omän för massa pengar och sen ska du lägga ut din hemsida på domänen om du skrev i nått språk. Eller så betalar du nån att göra en åt dig.
Nivå 0 · Nykomling

Eller så gör du en gratis domän, i form av .tekå att börja med, eller så programmerar du i Dreamweaver och lägger upp på någon redan köpt domän du har..

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Man kan göra hemsidor i html. Det är ett data-språk. Men det finns även sidbyggare på internet.

Nivå 0 · Nykomling

kolla in webdesignskolan.se t.ex.

kommer även att finnas en guide på min egen sida (se pressen) men det kan dröja ett tag...

kan rekommendera boken "gör en egen hemsida (jesper ek)"

Nivå 0 · Nykomling

Du kan göra en egen hemsida i antäckningar om du vill!

19 Aug 2005
Nivå 0 · Nykomling

min brorsa gör egna hemsidor han har gjort en sida..som heter.. apbt.tekå

men då tar man bort e och å..

7 Sep 2005
Nivå 0 · Nykomling

testa www.freewebs.com där kan man göra en gratis hemsida

Nivå 0 · Nykomling

den här hemsidan ska man skriva fusk

Nivå 0 · Nykomling

om det var "detta forum är ett spelforum" du försökte säga så kan jag säga "du har helt rätt!". men snälla, det finns annat än spel i världen och man får prata om nästan vad man vill. moderatorerna säger till om man inte får prata om något.

8 Sep 2005
Nivå 0 · Nykomling

Duu!.. kan du inte HTML så sätt dig och läs "Gör din egen hemsida" Av jesper EK, då lär du dig på Ca ½ månad

Nivå 0 · Nykomling

Okej, nu ger jag dig en snabbkurs på fem rader i html, c++, javascript och lägger till lite egen kod (som jag har uppfunnit genom att studera algoritmen som internet bygger på). Det ska bli jätteroligt, oj, bara 2 rader kvar nu :D. (inte).

Skulle tippa att det tar dig nån vecka att lära dig allt om html, det är det lättaste, kanske en månad med javascript och något år med c++. Finns gott om guider.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

kan rekommendera boken "gör en egen hemsida (jesper ek)"

Måste hålla med, det var den boken som lärde mig HTML! :)

Riktigt bra bok, det...

Har även en bok om ASP som jag ska läsa när jag har tid, och lära mig det.. :)

lycka till, alla som försöker sig på att skapa en hemsida! Jag har inte lyckats med någon vidare snygg sida ännu, men det kommer nån gång...

/FireFly

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Okej, nu ger jag dig en snabbkurs på fem rader i html, c++, javascript och lägger till lite egen kod (som jag har uppfunnit genom att studera algoritmen som internet bygger på). Det ska bli jätteroligt, oj, bara 2 rader kvar nu :D. (inte).

Skulle tippa att det tar dig nån vecka att lära dig allt om html, det är det lättaste, kanske en månad med javascript och något år med c++. Finns gott om guider.

allt om html, nu skämtar du! jag har gjort hemsidor i flera år och kan inte allt om html. jag kan det mesta och det man behöver kunna om html, och det tog ungefär en vecka att lära sig. men på grund av att många taggar gör samma saker och på grund av att de ersatts i flera omgångar, är det nästan ingen som kan dem.

vill du lära dig asp kan jag tipsa om boken ASP active server pages av Erik Ronne.

9 Sep 2005
Nivå 0 · Nykomling

öhh??? jag lärde mej c++ på 6månader... alltså ett halvår... så nu håller jag på med lite COM med...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in