Hoppa till innehåll

Datanörd!


Basse
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Både och...

 

Alla i skolan kallar mig "Skolans datornörd" sen jag slog ett 5 årt gammalt rekord på nån tangentbordsträning...

Man skulle skriva alfabetet så snabbt man kunde, och jag skrev det på 3.5 s. F.d rekord var 4 s.

 

Sedan blev jag skolans datornörd...

 

Men man är datornörd ifall man sitter mycket framför datorn och/eller om man kan mycket om datorer...

Alla tolkar det olika....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

datanörd är egentligen (altså enligt ordboken) en person som kan mycket om datorer. numera är det lite annorlunda och har fått en lite negativ betydelse... men en person som sitter mycket vid datorn.

 

när du börjar räkna: 6, 12, 24, 46... istället för 1, 2, 3, 4... vet du att du definitivt är en riktig datanörd!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så? vad definerar en riktig datanörd då? Alla vet ju hur man beskriver en riktig datanörd i både bild o text. En annan sak man kan upptäcka om personen ifråga är en datanörd är på snacket som kommer ur munnen, om man snackar det omtalade dataspråket och använder sig uttav utryck så som "LOL, WTF, FFS" you name it. Då kan man la klassas som någon sorts. Datanörd iaf för folk som inte vet vad förkortningarna står för.

 

over and out :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så? vad definerar en riktig datanörd då? Alla vet ju hur man beskriver en riktig datanörd i både bild o text. En annan sak man kan upptäcka om personen ifråga är en datanörd är på snacket som kommer ur munnen, om man snackar det omtalade dataspråket och använder sig uttav utryck så som "LOL, WTF, FFS" you name it. Då kan man la klassas som någon sorts. Datanörd iaf för folk som inte vet vad förkortningarna står för.

 

over and out :D

 

nu är inte lol, ffs och liknande några datanördsuttryck, snarare lunarfjortis uttryck.

 

rtfm och wysiwyg är riktiga nörduttryck

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...