💬
Logga in
Fuska.se

Vad Har Du Lärt Dig I Skolan Idag?

201 svar · startad

Jaha, ännu en skoldag har gått till ända...

Få se vad man lärt sig i skolan idag då:

Att "lad" på engelska kan betyda något på det manliga befolkningen... Typ karl, gosse, pojke... (Engelska)

Att svensken Torbern Bergman under 1700-talet uppfann kolsyra och också läsken =) (Historia)

Och att filmen Gudfadern är den bästa film genom tiderna, enligt världens befolkning. (Elevens val: Filmkunskap)

14 Oct 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Att orientering är dödligt. Jag är förkyld och har säkert feber :(

Måste tyvärr återkomma till bläckfisken :visslar:

Jo, de allra största kan väga upp till 2000 kg (2 ton), ha över 40 meter långa armar samt upp till 40 cm i diameter ögon (vill bara tillägga att ett människohuvud är ungefär 20-30 cm)

19 Oct 2005
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Måste tyvärr återkomma till bläckfisken  :visslar:

Jo, de allra största kan väga upp till 2000 kg (2 ton), ha över 40 meter långa armar samt upp till 40 cm i diameter ögon (vill bara tillägga att ett människohuvud är ungefär 20-30 cm)

Lerde mig att jag avskyr matte
Nivå 12 · Mästerfuskare

att gamla konfa minnen är bra mycket intressantare än franska och att en vit tanig kille kan likan "Oprah"

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det måste va utländska jättebläckfiskar du snackar om, för de som finns i sverige är nog inte så stora :o

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #107

Att jag lyckligtvis faktiskt klarar av att få Godkänt i franska, att svenska är det utan tvekan roligaste ämnet i skolan ochännu en gång fick jag det fastspikat att min engelskalärare faktiskt luktar djävulskt illa.

21 Oct 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Det här har jag lärt mig idag...

Tomas går i en skola som har 30 elever. 14 styckna är killar varav 8 av dem är blåögda.

a) Hur många procent är tjejer?

b) Hur stor chans är det att Tomas är blåögd.

c) Hur stor chans är det att Tomas är en kille. (Den mest kompetenta fråga som finns -.- Är Tomas en kille eller inte :)? det ska vi ta reda på...

a)

30 - 14 = 16.

Då vet vi att det finns 16 tjejer i klassen.

Antalet chansningar = 16 = 0,533333333

...Max antalet..............30

0,533333 ~ 0,53.

0,53 x 100 = 53.

Svar: Det är 53 % tjejer i klassen.

b) Det finns 14 killar och 8 av dem är ju blåögda..

8 = 0,571428

14

0,571428 ~ 0,57

0,57 x 100 = 57

Svar: Det är 57 % chans att Tomas är blåögd.

c) Eftersom vi har räknat ut hur många % tjejer det finns i klassen så tar vi:

100 - 53 (Antalet procent tjejer) = 47 %

Svar: Det är 47 % chans är Tomas är en kille...

Senast ändrad:

23 Oct 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare

Att omktetsen : diametern gånger Pi.

24 Oct 2005
↗ till inlägget

Äsch, de finns väl i Stilla Havet, där allt spännande finns. I Sverige finns det inte ens bläckfiskar som är över 1 meter långa, usch vad trist svenskt vatten är då.

Okej...

Lärde mig den här idag:

Halloween var från början "nytt år" i Irland, för tusentals år sen. I Irland var sommaren slut den 31 oktober (offentligt) och det var även årets slut.

Andar utan kropp som dött föregående år kommer tillbaka och söker efrer levande kroppar att ta över. (Har de levande fått för sig)

De levande släckte alla eldar och marschade runt i konstiga kläder för att andarna inte skulle tycka om dem och deras kalla miljö.

År 1840 tog irländska invandrare med sig Halloween till Amerika, där man förvrängt det och utvecklat det till det som Halloween är idag.

(Lärde mig förresten att Hallo på engelska betyder Heliga...)

Förresten den där med matteproblemet. Kul problem, Ragnarröken :)

25 Oct 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Sexuallkunskap.

26 Oct 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

det är skojigt :rolleyes:

27 Oct 2005

precis inget ting jag bara lär mig på en månad i skolan

Oj... vilken dag. För ovanlighets skull har man inte lärt sig någonting alls. Men en nytt sak fick man höra i korridoren: Gympa är inte att vara bra i sporten. Det är att vara bra att samarbeta och sådant. Vad arg man blir ju på gympa läraren... Som bara tänker på om man spelar bra eller inte.

28 Oct 2005

Att när man får pizza i skolan är den bränd :ph34r:

29 Oct 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Oj... vilken dag. För ovanlighets skull har man inte lärt sig någonting alls. Men en nytt sak fick man höra i korridoren: Gympa är inte att vara bra i sporten. Det är att vara bra att samarbeta och sådant. Vad arg man blir ju på gympa läraren... Som bara tänker på om man spelar bra eller inte.

Precis, vill man ha bra betyg i gympa så måste man: Vara socialt kompetent ( Inte skrika dumjävel till målvakten samt passa tjejerna)

Ha ledar kunskaper: Kunna hålla en lektion

samt vara bra i sport

Nivå 0 · Nykomling

Joo Jag Lärde Mig....Hmm.. Att..Vet ej P.P.P

30 Oct 2005

Inget jag var sjuk i dag :D

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Inget jag var sjuk i dag :D

Det är ju söndag då är det inte skola :huh:

Nu kommer ämnet nog att fallna lite...

De flesta kommuner har ju höstlov.

Fast typ i Kalmar så hade de lov förra veckan och man har ju hört att någon annanstans så har man lov veckan efter genomsnittet.

Ha det så roligt på era lov och samla nya krafter till att skaffa kunskaper.

Kunskap är aldrig för tung att bära.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in