💬
Logga in
Fuska.se

Adminsektion

33 svar · startad

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #1

Nu skall det förmodligen finnas en länk där det står Admin på. Den sidan är LÅNGT ifrån klar men har nu de viktigaste funktionerna.

Bara lite råd:

- Var extra försiktiga mer era konton*

- Lägg endast in meningsfulla recensioner

- Se till att fusken ni godkänner är rimliga samt på så sätt att dem går att förstå

- Använd "fuskkontrollen", står vid inläggningen om den

- Se till att läsa instruktionerna innan ni lägger in nya spel

- Se till att göra rätt med länken till nyheten om ni lägger in en sådann

*Alla händelser på admin sidan loggas ordentligt med IP samt användare i både PHP form samt av sj*vla webbservern för att upprätthålla så hög säkerhet som möjligt.

Tveka inte om att fråga ifall det är något ni undrar över. Bättre och fråga och göra rätt än att inte fråga och göra fel ;)

5 Sep 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

Jodå, länken kan jag se iaf. Fast jag går nog inte in på sidan förrns någon annan gett en rapport på vad som finns, då jag har en förmåga att hamna i trubbel hur lätt som helst. :P

Plus att jag är sjuk, då tänker jag inte bra eller mkt.

*Väntar på att nästa moderator ska komma förbi*

Nivå 7 · Fuskare

Hum, jag fattar inte syftet med sidan riktigt... Är den till för att vi moderatorer ska kunna lägga in recensioner/fusk/tips eller för att vi ska acceptera såna som kommer in? Eller är det kanske till för något annat? Den är lite förvirrande :P.

*Väntar på att Draghon ska testa lite och hamna i trubbel* ;)

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om jag förstår det rätt så är det så att vi moderatorer ska kunna godkänna/ lägga in recensioner/fusk/tips och lägga till spel.

*Tittar surt på KazeN^ och vägrar gå i närheten av 'adminsidan'* (;

Trådstartare #5

Jo, precis.. Det är för att moderatorer skall kunna lägga in spel som saknas samt godkänna eller avslå inskickade fusk/recensioner samt nyheter. Detta för att snabba upp "behandlingstiden".

Nivå 12 · Mästerfuskare

Gött, då är man inte helt bakom flötet. :D

Trådstartare #7

:) In och godkänn lite nu så du får testa på det.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Hehe, nejtack, jag väntar tills någon som har mindre lätt att få ångest har provat och berättar hur man gör *host*NesseN*host*

Har inte tid heller, börjar om 5 min. Mwhahaha.

Nivå 6 · Fuskare

Det låter som om jag blir först att testa det här :P

Hehe. Hittade en ganska kort nyhet någon vill få in. "Nu kommer äntligen fable på Pc" är allt som står. Tror jag tar bort den ;)

Vad menas med

"FuskKontroll:

(VARNING värdet är 0) Höj betyget || Sänk betyget" ?

Jag vill även påpeka att den starka gula färgen på "VARNING värdet är 0" inte syns särskilt bra i det rosa skinnet. Måste markera texten för att läsa den.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Argh, hade jag inte kommit hem så sent hade jag suttit och undersökt alla funktioner nogrannt. ;D.. Men det är väl lika bra att kolla in det nu ;). Jag frågade ju faktiskt efter en sån här funktion förut :D

Nivå 8 · Veteranfuskare

Så den kom till sist. :P

Firedragon tycks vara en riktig kopierare, han är dock redan avstängd.

Varför finns det inga alternativ till varför en recension blivit nekad (som med fusken), eller är jag helt blind?

Hur blir det med betting i framtiden? ;)

Säsongens första derby på onsdag i SkyCom Arena, 19.00.

Jepp, firedragon var en redig kopierare :P.. Googla alltid när en recension ser otroligt välskriven ut...

Jag hittade inte heller någon funktion där man kunde skriva in varför recension blev nekad :P..

Nivå 6 · Fuskare

När man nekar ett fusk/tips kan man i rullistan under välja en anledning. Tex Fusket är för kort, Fusket finns redan mm. Men eftersom det även kan vara tips borde det stå något i stil med 'fusket/tipset...'.

Trådstartare #14

Recensioner kan man inte ange någon förklaring på då det står rätt utförligt på sidan man skriver recensionen att den måste uppfylla vissa krav.

Ang. Fusket är för kort och liknande så blir texten för lång ifall man ska lägga till tipset, guiden osv..

Sen ett önskemål:

Rensa bort ev. Hälsningar blabla, maila om du undrar något osv ur recensionerna och fusken. Det står alltid längst upp vem som är skribent.

Trådstartare #15

Nu finns en statusgrej brevid Admin-länken. Den visar (Nya fusk/Nya recensioner/Nya nyheter)

dvs i den ordningen. Så är det en 0:a på alla dem så är det inget och bry sig om.. Är det en 1 eller liknande på någon så kolla upp fusket/rec/nyheten och godkänn eller avslå ;)

Det har varit klagomål på att de tar lång tid för att saker blir godkända, nu ska fuska.se bli snabbast ;)

Senast ändrad:

6 Sep 2005

Yepp, snabbare än en vinden ! ;D

Vi är änglarna från fuska.se ! ;D

Nivå 6 · Fuskare

Admin dubbelpostar! :o

Men är han immun mot varningar :rolleyes:

Trevligt! Precis det här jag saknade. Nu slipper man klicka sig in och välja kategori efter kategori bara för att se om det kommit in nåt nytt.

Just nu står det 0/0/0 så jag får väl kolla igen efter skolan.

I moderator forumet finns inga regler epaaj ;-). Get used to it :D

Nivå 12 · Mästerfuskare

NesseN kanske det, men bara för det så får man inte bete sig hursomhelst. :P

Vågade gå in på sidan nu. (; (0/1/0) Man kan nog säga att det var den poänglösaste recension jag sett. '>_>

Nivå 4 · Lärling

This looks neat! ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in