Jo, men den ligger inte bland molnen... det är inte ens moln... himmel är fel ord
Vad Händer Efter Döden?
Och du kan förstås bevisa det?
Nej. Det har jag redan tjatat om att antal gånger
Seriös låter inte det mer trolikt att det är ett rike som inget levande kan se eller hitta, som själen kommer till när man dör eller att det ligger på molnen och massa änglar sitter mer harpor... <_<
Jag tror inte på sådana sagor som att man kommer till himmlen när man dör. Kanske att man kommer till himmlen på grund av att ett flygplan kanske fraktar kroppen till något annat ställe. Om man kommer till himmlen så ska jag slå till gud så hårt att han fattar att han inte har gjort någon nytta förutom att få folk att kriga. Nä skoja bara, man kommer ju inte dit
Efter döden kommer begravningen!!!
ja tror att man får ett nytt liv B)
de kan ju itte bara ta slut eller? :unsure:
de är ju hinduism eller buddism
↗ till inläggetja tror att man får ett nytt liv B)
Det är väl klart att det bara kan ta slut men det skulle inte vara rolig :( :cry:
↗ till inläggetja tror att man får ett nytt liv B)
Var det du som va 17 år?
Jag tror att själen (som jag nästan är helt övertygad finns) kommer till "himmlen". Jag menar att man skulle bli återfödd utan minne eller nått så har ju livet ingen direkt mening. Jag menar jag skulle ju kunna ta självmord nu bara för att jag vill bli starkare eller för att jag vill vara en varg.... Okej, nu gör man väll inte det om man har nått i skallen men ändå. Och att allt bara skulle ta slut, låter det som en bättre förklaring?! Skulle inte tro det....
jag tror att man kan välja på att bli spöke,återfödd,stanna i himmelen och ha roligt eller att man kan snacka med gud när man dör.
"Förspökas" man inte enbart om man har ouppklarade affärer på jorden?
Tror på att man blir ett nytt Djur/människa.
Det låter inte så troligt att man kommer att bo i himmlen eller bli ett spöke och flyga runt.
det skulle vara as kult att vara ett spöke
Jag tror att man återföds till någon ny levande varelse. Det skulle förklara varför jag känner igen mig när jag ser bilder från Anderna, fast jag aldrig varit där. Jag har helt enkelt bott där i något av mina förra liv.
↗ till inläggetTill gudsrike så är det 7 våningar. Ingen kan komma dit(Ändast dom som är döda)Om man nu kommer till himmelen varför ser man den inte då man t.ex. åker flygplan?
Och det är bara någon som har träffat gud, och han inte har varit död.
Jag ska bli ett spöke när jag dör (alldrig komma till himmlen) och titta på nakna brudar. För då ser de mig ju inte.......... Muahahahahahahahah..... BUuuuhuuhuuuuhuuhuh
↗ till inläggetjag tror man raderar minnet helt och man födds nån annanssatns på jorden :medieval:Tja på er.. vad tror ni händer efter döden? tror ni på himlen & h*lvetet eller tror ni att man födds om? eller tror ni att det bara tar slut? VAD TROR NU?
Själv vet jag inte vad jag ska tro men jag hoppas att man få leva vidare på något sätt efter döden ;)
Jag med faktiskt. Tror att minnet raderas, och att man föds någon annanstans på jorden.