💬
Logga in
Fuska.se

Övernaturilgt

443 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Inte aliens och spöken ..Men kanske liv i rymden?

Liv finns redan och det är där vi bor.

Det måste finnas utomjordingar någonstans eftersom rymden lär vara oändligt efterssom vad är det då rymden tar slut alltså? och oändlig låter osannolikt det också? Aja den som lever får se. Spöken- Knappast

13 Jan 2007
Nivå 7 · Fuskare

Till att börja med vill jag säga. ORKA läsa alla 27 sidor :D

Jag tror inte på något ÖVERNATURLIGT, men utomjordingar är jag säker på att det måste finnas.

ATEIST såklart

Bra skrivet för en snorunge...

Aliens kan vara en ras som ser, beter sig, pratar etc EXAKT som oss så det behöver inte vara smala korta blåa grejer med oval format huvud, lol.

Våran planet Tellus så kallad "Jorden" ligger i ett fält på galaxen och från våran sol-systems tjärna så kallad "Solen" att det är möjligt för växter att växa och bilda syre.  Och en hel massa andra saker.

Så många miljardes miljarder miljoners tusentals hundratals galaxer det finns så finns det säkert minst ett sol-system som har en planet och en så lite stjärna att en planet som Tellus kan skapas. Detta leder till att det MÅSTE finnas en annan levande varelse någonstans i Universum.

Ni ska fatta detta, Universums storlek är inget att leka med!

Ett exempel. Vi tycker ju självklart att solen är STOOOR, MEN.. det finns stjärnor som är så stora att solen är som tellus relativt till dem. Och det är bara 1 stjärna. Dock är det ytterst ovanligt att en sån stjärna har ett sol-system.

Men, det finns även nåt så kallat "Dvärg stjärnor" som har lika mycket massa som en sådan stor stjärna jag just pratade om fast Dvärg Stjärnor är ihop trykta av sin egen massa. Om man släpper en dvärg stjärna på månen och så skulle den åka flera tusen ljus år för sin vikt (massa).

Nu har jag gått off topic ganska mycket bara för detta är mitt intresse och för att jag vet så grymt mycket om detta.

Skojar om det där med snorunge :P
16 Jan 2007

Jag tror inte det finns Ailens , dock tror jag att det finns andar typ..

OMG, idag när jag gick hem från bussen fick jag se nåt runt som blinkade uppe i himlen. jag trodde att det var ett ufo, men sen trodde jag att det bara var ett flygplan. Då helst plötsligt bara så dyker saken emot mig, och då ser jag att det är ett UFO! Det flyger över mig på bara kanske 5-6 meter höjd! :cry:

Så jag bara kutar utav h*lvete hem till mig och barrikaderar dörren.

18 Jan 2007
Nivå 6 · Fuskare

Spöken : nja..tror inte det.

Utomjordingar: Ja, Tror det.

Så kanske dom ser ut :) hehe.

Senast ändrad:

20 Apr 2007
Nivå 2 · Novis

Ordet ''Spöke'' tror jag knappast finns, men det finns andar, då vissa kan tolka det som spöken.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Jag tror inte på spöken och jag hoppas inte att dom finns heller..

Däremot utomjordingar e jag helt säker på att dom finns.. Att vi skulle vara helt ensamma i universum är en absurd tanke.. däremot om utomjordingarna skulle vara helt tekniskt överlägsna oss eller om dom är små encelliga organismer eller nån slags larv eller nått spelar ingen roll.. Men jag vet att det finns liv nån annanstans i universum

21 Apr 2007
Nivå 3 · Lärling

Spöken tror jag inte på. men däremot tror jag att utomjordingar finns,varför "försvinner" saker i rymden och kommer tillbaka efter nån vecka?

22 Apr 2007
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Spöken tror jag inte på. men däremot tror jag att utomjordingar finns,varför "försvinner" saker i rymden och kommer tillbaka efter nån vecka?

förklara dig bättre.
23 Apr 2007
Nivå 4 · Lärling

Jag tror att det finns utomjordingar, men inte spöken/andar.

25 Apr 2007
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Inte aliens ... ..Men kanske liv i rymden?

Man har ju till exempel redan hittat bakterier på Mars, kanske det han menade.

Nivå 2 · Novis

ja titta på nyheterna idag och dom sa att dom hadde hittat en ny planet som likna jorden och sa att det kanske fanns liv där

spöken tror ja nog inte på.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Hörde samma på radion idag, men bara för att det finns en planet som kanske kunde klara liv, betyder det inte att det finns liv där. Tror fortfarande inte på annat liv.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det är inte så att det bara finns en planet. De har bara hittat en.

Nivå 13 · Mästerfuskare

många/några tror att livet fördes hit till jorden med asteorider, är vi utomjordingar?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Nu är jag inte så väl insatt i just den teorin, men jag tror att det "liv" som kom var olika gaser och andra ämnen, eller möjligtvis aminosyror.

26 Apr 2007
↗ till inlägget

Hörde samma på radion idag, men bara för att det finns en planet som kanske kunde klara liv, betyder det inte att det finns liv där. Tror fortfarande inte på annat liv.

samma sak hade nog sagts om en annan planet med intelligent liv hittat vår planet : >

Nivå 3 · Lärling

JAg läste i någon tidning att om 10 år (?) kommer dom kunna få kontakt med rymdvarelser och om 100 år kommer dom förstå vad de säger.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Hur vet dom det? De vet ju inte ens vilket språk rymdvarelserna pratar. Eller om de ens har ett språk.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

JAg läste i någon tidning att om 10 år (?) kommer dom kunna få kontakt med rymdvarelser och om 100 år kommer dom förstå vad de säger.

vart vill du komma? att det tar längre tid att hitta utomjordinar än att förstå deras språk?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in