💬
Logga in
Fuska.se

Mario Smash Football

15 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Jag ska, det är askul, till och med mina kompisar som är playstationfans gillade det :D

Ska inte skaffa det

ska inte heller skaffa skiten

Nivå 3 · Lärling

Jag komer nog kanske skaffa det när det kommer upp billigt på tradera :D

Nivå 2 · Novis

Våren 2003. Jag och en kompis satt i mitt vardagsrum och drack läsk. Det regnade ute, stämningen var låg och vi var desperata efter att få något att göra. Min kompis föreslog att vi skulle spela lite Playstation. Nej, tänkte jag, vi har redan klarat alla spelen. Men lite Nintendo då, frågade min kompis. Det tyckte jag var en bra idée. Vi gick till rummet med den lila spelkuben och tänkte dra igång ett riktigt Nintendo LAN.

Det vart inte så. Vi upptäckte snart att det inte fanns några större sportspel med Mario (som var våran favorit) förrutom Mario Kart. Vi drog då fram det gamla Nintendo 64'at och tänkte fortsätta där, men fortfarande fanns det inte något med spänning nog. Vi satte oss ner och gjorde ingenting igen. Då, i denna dystra stämning, fick jag idéen. "Vad sägs om att skapa ett eget Nintendo spel?". Min kompis, som förmodligen tyckte jag var knäpp, suckade och sa: "Det kommer aldrig fungera". Jag förklarade att när Nintendo började hade de inte TV apparater som de spelade på, utan med kort och dylikt. Det skulle vi också göra. Vi skulle skapa ett eget spel. Vi skulle skapa Mario Fotboll...

----------------

Fortsättning följer! (OBS, jag påstår inte att vi har något med mario football att göra)

Vad har din historia med ämnet att göra?

Nivå 6 · Fuskare

Jag ska köpa det !

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nej, än har jag inga planer på att skaffa det. Skulle vilja prova det först i sådana fall...

Har ändå så fullt upp med "Mario Superstar Baseball."

Btw, har "Mario Smash Football" redan kommit ut?

18 Nov 2005
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

mario smash football kommer ut idag! självklart ska man köpa, bästa spelet för i år!

21 Nov 2005
Nivå 4 · Lärling

kanske ska köpa-- osäker..

Har också fullt upp me mario baseball! :)

mario fotboll är dubbelt så bra som baseball. snacka om kanonspel

22 Nov 2005
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

mario fotboll är dubbelt så bra som baseball. snacka om kanonspel

Tycker d värkar dåligt gjort.. men d e d säkert inte :S

Nivå 7 · Fuskare

Jag tror det här kan vara det roligaste partyspelet på länge. Alla andra sportspel med mario har verkat halvtama. Här kan man ju välja t.ex. alla fyra mot datorn eller 1vs3 2vs2 osv. Kan nog bli mycket roligt med vilt skjutande av skal och kastande av bananer.

24 Nov 2005
Nivå 5 · Fuskare

Spelet är helt underbart, det är bara att inse men baseball är också skoj.

26 Nov 2005

Jag tror det kommer vara det bästa GCN spelet 2005 :P verkligen kul

27 Nov 2005
Nivå 2 · Novis

jag ska

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in