💬
Logga in
Fuska.se

Spel För Er?

16 svar · startad

Vad har ni för uppfattning av spelen? Varför spelar ni spel huvudtaget?

Många har ju alltid olika smaker vad gäller Mat, Film, Musik och även Spel. Men varför spelar ni just spel och varför just det spelet? Vad betyder ordet 'Spel' för er igentligen?

Ämnet är mycket inriktat åt de som väljer att skriva mer än en mening. Jag skapade ämnet bara av en spontan idé och tyckte det skulle vara kul att få se andras åsikter om detta. Och kanske få svar på ett eller andra frågor?

//Rowyn.

26 Nov 2005

Spel spel spel... Det är helt enkelt så himla bra. Mkt mer kommer jag int på...

Men varför tycker du det är bra då? Vad får dig att spela spel? Är du beroende eller tycker du bara om spel som de är?

Beroende?Nej, men jag var det, förut. Jag tycker om spel, som det är. Jag har växt upp med TV-spe,l och det skulle vara konstigt om det inte fanns. Jag fick mitt första tv-spel som 5-åring. Ett Super Nintendo, vilket jag spelar på, än idag. Sedan har det blivit en vana, att köpa nya Konsoler, och spel. Sälja dem kan jag inte tänka mej göra. En dag kanske dem blir samlarobjekt. (:P) Jag har ju allt, från Gameboy till PS2, så varför sluta, med spelandet? Jag spelar inte, TV-spel, lika mkt, längre, p.g.a. datorn. Ibland undrar jag varför datorn uppfanns. (:P)

Nivå 6 · Fuskare

Mm... Den Va Klurig Rowyn^^

Men Jag Tycker att asså jag tycker spel e kul för att det finns Hemsidor tex..BrutalCs Fuska Blip Med mera på.:)

spel e rätt av koplande och roligt särkilt när man spelar ett spel man längtat efter B) B) B)

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Jag spelar för att jag har för mycket fritid

Du, Xade... Om du läser noga, i Rowyns första inlägg, märker du att du ska skriva mer, en en liten mening... ;) :P

Ja precis Jocke. Lägg ner alla ord ni har i era huvuden. Töm hela erat ordförråd och lägg det på sidan till att forma meningar efter meningar.

Och helst era egna ord så ni inte kommer och kopierar någon recension från en annan sida.

Men eftersom sidan handlar om spel så vill jag att Admin även svarar på tråden här. Så han kan ge sin bild på hur spel är för honom & även Moderaterna på sidan också.

Spel betyder för mig "Ganska kul".

Jag är inte beroende, men ibland kan jag inte låta bli att sätta mig vid datan en eftermiddag. ;)

Jag spelar mest actionspel.

Spel är ibland otroligt kul & är underhållande.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Spel betyder för mig uniefär "oftast kul"

Ja ser ibland spel som ett roligt tidsfördriv.

Men ibland även som en slags hobby :cool:

Nivå 10 · Veteranfuskare

På fritiden när man inte har något att göra då kan man sysselsätta sig genom att sepla spel.

Nuförtiden kan man säga att spel har blivit en del av det vardagliga livet för barn och ungdomar.

Eller som maxen sa att det är tidsfördriv.

Hobby vet jag inte ifall man kan kalla det,kanske ifall man sammlar spel då kan man kanske kalla det för hobby men inte när man spelar,det är vad jag tycker.

27 Nov 2005

Spel... Jo, det betyder väll "Underhålande"..

Spel e en typ av hobby kan man säga..inte beroende men när man väll har satt sig så sitter man kvar ...(datorn)..

Strategi spel är dom roligaste spelen... har precis börjat med att spela Age Of Empires 3..

Spelet har en fantastisk grafik och historian och allt är otroligt...svårt att slita sig ifrån..:lol:

jag började spela datorn när jag var hum..6-7år..

En historia från barndomen...

en dag när jag skulle till min kusin nån gång i sommaren 2001-2002..så satt han och spelade datorn..så frågade jag han vad han spelade...det var då jag blev förtjust i Tibia..:P..första gången jag såg tibia..sen gjorde jag ett account och började spela ..sen nån gång 2004 så blev jag hunted fick paya 100k :meddum:

Då slutade jag tibia.. >.<

28 Nov 2005

jag blir beronde av mitt gta sa

Nivå 10 · Veteranfuskare

Inte konstig,tror att många har blivit beroende av den eftersom den är så bra.

Senast ändrad:

2 Dec 2005

ja har gta san andreas sj. det är kul :D

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag spelar för att, det är roligt gillar, man spel så gör man. Det ökar min fantasi och det har gjort mig till en bra författare (inte stavning). För mig är inte spel någonting man har framför Tv:en, det är en nyckel, en nyckel som öppnar en helt ny värld. Det beros på vilken värld, från det lugna Harvest Moon till det actionfyllda MOH. Spel är en livsstil, gillar man spel en gång så följer man den livsstilen, det går helt enkelt inte att lägga av helt. Genom spel kan du vara den mest berömda fotbollspelaren, en mycket ond trollkarl, en god hjälte, du kan åka skateboard och cyckel. Du kan köra bil som 10 åring. Allt detta framför tv:en utan att gå ut ur rummet.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in