💬
Logga in
Fuska.se

Data

13 svar · startad

hur bra är den här datorn? vilka spel kan man spela?

datorn

Nivå 4 · Lärling

Står ju inte vad det är för grafikkort....

Hursomhelst, den är ju billig men du måste veta vad det är för grafikkort, för att om det är ett skit kort så måste du räkna med att lägga ut ca 1500kr för det..

Och 512 ram är ganska dåligt, minst 1024 till nya spel iaf..

Om jag var du skulle jag bygga en själv(Datorbutiken,komplett osv.)

grafik kortet är ati radeon x200se 256mb grafik minne

Nivå 4 · Lärling

uh? Tror inte att det är bra.. Går inte att hitta någonstans...

jag kan möjligtvis skrivit fel

Nivå 4 · Lärling

jaha... Hursomhelst skulle jag nog ha satsat på att bygga en egen... Men det kanske kommer nåt bra rea erbjudande efter jul....

14 Dec 2005

jag har hittat en annan som är betydligt bättre. länk

den heter HP T3160

vilka spel kan man spela på den här?

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

den där är inte värd 11000kr... jag kan få en lika bra till och med bättre för 7000kr ...

om du säger att man kan få en bättre för 7000 kr så kan du lägga en länk eller berätta var man kan köpa en bättre dator för 7000

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

om du säger att man kan få en bättre för 7000 kr så kan du lägga en länk eller berätta var man kan köpa en bättre dator för 7000

datorbutiken......

Nivå 4 · Lärling

Kom ihåg, processorn är inte det viktigaste, den där hade inte ett err mega bra grafikkort heller..

err är lika med vad?

Nivå 7 · Fuskare

Den ser rätt bra ut. 400 GB hårddisk kan alltid vara bra :P

Synd att det inte stog hur snabb processorn var.

Nivå 3 · Lärling

Så himla dyrt, du kan lätt köpa/bygga bättre än det där.

Du kan få en bättre dator för 7000 som sagt.

Grafikkortet kommer nog kosta runt 3000, rekomenderar varmt x800xl eller 6800gt. Många fördedrar 6800gt, det presterar oftast bättre i olika tester.

Jag har x800xl och är absolut nöjd med det.

Om du köper något av dessa kort kommer du kunna spela alla dagens spel utan några som helst problem.

Det kort som följde med den datorn är också ganska okej, ligger lite under de här korten.

EDIT: Tyvärr finns det inga bra färdiga paket för 7000, utan du får nog komponera ett eget. Någon som hittar något trevligt kan ju länka...

EDIT2: Såg att det paketet kostade 10000, ska se om jag hittar något bra för den pengen.

EDIT3: Här har du ett trevligt paket http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GA2WH-SE

EDIT4: Okej, har komponerat ett litet trevligt system för under 10k ;)

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=158634

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in