alla regler finns till av en anledning. tror ni verkligen man skulle införa en regel mot reklaminlägg om ingen någonsin hade skrivit ett? hade ingen skapat reklamtrådar, ingen skrivit onödiga ämnen, ingen postat ämnen med oförståelig titel, ingen skrivit massor av ämnen i rad, ingen skapat flera användare för att sedan skicka öven en massa fm mellan dem, ingen använt forumlekarna till att få rank/fm hade inte regel §1.2, §1.4, §1.10, §1.14, §1.16, §1.25, §1.26 funnits. detsamma gäller för de flesta andra reglerna. skulle det vara olagligt att tanka musik etc från nätet om ingen någonsin gjort det? skulle man inte få stjäla saker om ingen någonsin hade gjort det? lite samma som susning.nu, ett uppslagsverk på nätet som vem som helst kunde ändra. tills det en dag upptäcktes att någon skrivit att en av skaparna var misstänkt skyldig till mordet på John F Kennedy eller hur det nu var. sedan dess har de som velat skriva varit tvugna att logga in, och nuförtiden kan man inte ens registrera nya medlemmar.
jag vet många seriösa forum med slappare regler men jag vet knappast något forum som har slappare regler, mindre oseriösa inlägg och riktar sig till samma besökare.
skulle kunna rada upp 10 seriösare forum med slappare regler, men de flesta riktar sig till programmerare, linuxanvändare, webbutvecklare etc i åldersgrupper runt 25-35 år. eftersom att vi riktar oss ungefär till 12-17 år är det lite svårt att jämföra även om alla naturligtvis är välkomna.
men visst kunde man vara lite slappare på vissa regler. man kan få göra lite galna saker ibland tycker nog jag...