💬
Logga in
Fuska.se

Datorn Är Seg

15 svar · startad

Trådstartare #1

Vad ska jag göra? Datorn börjar bli lite seg ibland. Vad kan det bero på?

Nån som vet? :huh:

rensa på onödiga program, och kör sedan diskrensning och diskfragmenteraren så kanske den går lite bättre :P

Ta bort Onödiga genvägar på skrivbordet...jag har 4st räcker långväg..

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Ta bort Onödiga genvägar på skrivbordet...jag har 4st räcker långväg..

jag har 5 ifall någon vill veta ! :D :medieval:

avbryt dina nerladdningar (om du nu gör de...) , rensa lite på skrivbordet, ta bort onödiga program... sen finns de nog inte så mkt mer.. du kan ju kolla om de finns nåt bra program på majorgeeks.com

Kör med en full diskscanning, defragmentera hårddisken, virussök du kan ju ha virus, rensa bort onödiga saker som du inte använder osv.

men va de inte de ja skrev ? :P

Slumpen: det räcker ju inte med att ta bort 4 genvägar från skrivbordet ?! :P

Formatera om hårddisken skulle ja säga

21 Feb 2006

Jag skulle rekomendera att köra en Virus Scann med Norton Anti Virus, Rensa datorn från onödiga program, tabort alla onödiga processer från datorn, kör en diskfragmetering och tabort alla cookies - filer från internet ifall du alltid är uppkopplad till nätet (som jag)

↗ till inlägget

men va de inte de ja skrev ? :P

Slumpen: det räcker ju inte med att ta bort 4 genvägar från skrivbordet ?! :P

va?!?!?!?!

Slumpen menade nog att han bara har kvar 4 Genvägar inte tog bort 4 Genvägar.

Genvägar tar i övrigt ingen plats, eller gör så datorn blir segare.

(Inget som man märker iallafall.)

Bambi

Att formatera är nog det bästa sättet om du vill få den snabb enkelt.

22 Feb 2006

Om du har krävande teman på datorn ska du helst köra med dom origniella, diskdefragmentera, diskrensa, städa upp bland program du inte använder osvosv. Städa den, det kan vara så att din datorn inte klarar så "flashiga" grejjer, och då behöver du tyvärr köra på original-XP skal, skärmsläckare etc.

Om du vill få det gjort snabbt ska du göra en reinstallation utav ditt Windows utan att formatera.

Gör en koll om du har virus på datorn :) Hur mkt ledigt utryme du har på datorn ;) de kan bero på att hårdisken är full :)

Gör Diskdefragmentering om inte de hjälper testa då att ställa tillbacka systemnet till en tidigare tid punkt ;) Om inte de häller hjälper fins de nog bara en sak till att göra... Jo formatera om datorn ;)

hmm ja allt ä väl sag behöver väl inte säga nåt =\

↗ till inlägget

Slumpen menade nog att han bara har kvar 4 Genvägar inte tog bort 4 Genvägar.

Genvägar tar i övrigt ingen plats, eller gör så datorn blir segare.

(Inget som man märker iallafall.)

Bara så du vet så startar datorn de pogramen varje gång du startar datorn.. men ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in