💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Metalgenren?

18 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag tycker att Death metal är bäst fast jag gillar de andra ochså.

Nivå 0 · Nykomling

Heavy Metal

Nivå 0 · Nykomling

Trash och Heavy Metal. =)

Nivå 0 · Nykomling

Eh, finns det ens murder metal? Isf vafan är det? <__<'

Personligen gillar jag mest melodisk döds, får ta melodisk, eftersom jag är mer åt det hållet...

Annars går det mesta att lyssna på.

Orka att glömma ha med thrash och heavy metal på omröstningen x_X'

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Eh, finns det ens murder metal? Isf vafan är det? <__<'

Personligen gillar jag mest melodisk döds, får ta melodisk, eftersom jag är mer åt det hållet...

Annars går det mesta att lyssna på.

Orka glömma thrash och heavy metal x_X'

Det är bandet Macabre som har uppfunnit den genren. Jag vet inte om det räknas som en genre men jag tror det.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Lol. Death skulle jag säga... orka hitta på egna namn på stilen för sin grupp, ungefär som HIM är love metal... vafan liksom?!

Nej det räknas inte. Snälla någon. Måste tyvärr säga att det är det dummaste jag hört på ett bra tag. x_X

↗ till inlägget

Lol. Death skulle jag säga... orka hitta på egna namn på stilen för sin grupp, ungefär som HIM är love metal... vafan liksom?!

Nej det räknas inte. Snälla någon. Måste tyvärr säga att det är det dummaste jag hört på ett bra tag. x_X

Finns dummare saker, Hair metal, Glam metal osv. La min röst på death.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Vilka band gör Hair metal och Glam metal? Låter väldigt fjantigt.

Nivå 0 · Nykomling

Hair metal är typ som Europe, Easy Action m.m.

Glam metal tror jag itne finns, låter mer som glam rock.

Aja, Melodic death metal/Göteborgsdöds gillar jag mest.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Hair metal är typ som Europe, Easy Action m.m.

Glam metal tror jag itne finns, låter mer som glam rock.

Aja, Melodic death metal/Göteborgsdöds gillar jag mest.

Menar du typ som Dark Tranquillity och At The Gates med Göteborgsdöds?

Nivå 0 · Nykomling

Ja, precis.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Ja, precis.

Okej. Undrade bara :visslar:

22 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag röstade på Symphonisk metal, eftersom jag är ett stort f*n av Within Temptation.

Med Gore Metal, antar jag att du menar Goth Metal, om det är Goth du menar så finns inte någon goth metal utan det är en egen genre som bara heter Gothic, det finns även en som heter gothic metal. Jag har faktiskt inte sett en enda gothare här på fuska, dom flesta håller till på Helgon.

Glam Metal finns inte utan det heter Glam rock, och då talar vi om band som Mötley Crue, Crash Diet, m.m

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Jag röstade på Symphonisk metal, eftersom jag är ett stort f*n av Within Temptation.

Med Gore Metal, antar jag att du menar Goth Metal, om det är Goth du menar så finns inte någon goth metal utan det är en egen genre som bara heter Gothic, det finns även en som heter gothic metal. Jag har faktiskt inte sett en enda gothare här på fuska, dom flesta håller till på Helgon.

Glam Metal finns inte utan det heter Glam rock, och då talar vi om band som Mötley Crue, Crash Diet, m.m 

Nej, jag menar Gore metal. Det finns band som gör det som Exhumed och Carcass.

Nivå 0 · Nykomling
Corpsegrinder: sorry, visste inte ens att det fanns ngt som hette så.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Corpsegrinder: sorry, visste inte ens att det fanns ngt som hette så.

Det är ingen fara. Det finns inte så många band i den genren.

↗ till inlägget

Aha var lite osäker på om det var rock eller metal på slutet.
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

Jag lyssnar lite på trash metal som gamla Sepultura och Slayer.

23 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag tycker mest om black och goth. Fast min personliga favorit är doom metal. Leprosy Fart!!!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in