💬
Logga in
Fuska.se

Varning! Beställ Ej Från Jamba

22 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Asså jag visste inte riktigt vart denan topic skulle vara men jag. ville posta en varning. Asså beställ ej saker från Jamba ni blir lurade på pengar. jag beställde en låt och fick gulpaketet för 70 kr utan att jag fick veta det. hur skulle jag kunna veta det. ja menar man ska kunna beställa en låt utan att få ett helt j.ävla gulpaket? jag fick paketet för 70 kr och jag fick inte veta det förrän en månad senare och tappa 70 kr? dom e ju helt j*vla störda. jag hoppas att jamba lägger ner p.g.a dom lurar folk :cry:

så jag varnar er. beställ ej från jamba. ni blir lurade på pengar. :evil:

Det vet nog dem flesta här redan. ;)

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Nej, det tror jag inte. Jag visste det inte, fast jag beställer heller aldrig saker. Det var bra med en varning ;)

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Nej, det tror jag inte. Jag visste det inte, fast jag beställer heller aldrig saker. Det var bra med en varning ;)

tack för stödet Xade.

Du pontarn. bara för att du visste det betyder det inte att du ska nedvärdera topicen :huh: . och jag håller med Xade. det e bra med varningar. för jag vart ju lurad på 70 kr. utan att jag fick veta det :o

Nivå 7 · Fuskare

tack för att du sa att man inte ska beställa där

Nivå 9 · Veteranfuskare

Mm jag vet, Jag blev av med 190 kr på mobilen <_<

Jag menade ju inget illa! :angry:

Dessutom så ska man inte beställa en massa skit från Jamba.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Han kanske uppfattade det som att det var något illa.

Det är ju alltid bra när folk går ut och varnar folk när dom har fåt saker som dom inte har beställt eller när dom har lurat en på pengar.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Man ska inte beställa saker över huvudtaget med SMS-tjänster. Endast ifall man VET att sidan är seriös, som fuska.se. Den är äldigt känd (Har nämts på Aftonbladet) och ifall man blir lurad av denna sidan så kan man lätt anmäla den. Man ska inte köpa ringsignaler osv från sidor man inte riktigt litar på, såsom Jamba. Har själv blivit lurad på 50 spänn när det stod att det skulle kosta 10 spänn pga en oseriös sida.

Håll er borta från oseriösa sidor om du använder SMS-tjänster.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

har någon sagt det då ?

Jag har som regel att bara köpa saker i fysiska butiker, i den mån det är möjligt.

Nivå 7 · Fuskare

jag köpte en gång och förlora 50 kr o det stod att den kosta 10... :(

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag förlorade 10 spänn på fuska.se's mobiltjänster...

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Ingen fara. jag vet att du inte mena nåt illa. i alla fall jag ska göra en Omröstning

om man tycker om Jamba suger eller ej.

jag tror i alla fall att omröstningen jag ska göra kommer att tyda på att jamba sug.er

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag beställer inte så mycket men om jag gör det så har jag aldrig gjort det på Jamba.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Finns ju gratissidor där man kan ladda hem exakt samma material gratis. Förstår inte varför man ska envisas med att beställa ifrån sådana företag ( jamba mm.)

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag förlorade 10 spänn på fuska.se's mobiltjänster...

Jag med.

Länken jag fick som jag skulle öppna i WAP var ogiltig, men WAP-funktionen funkade i andra sammanghang.

Tack för varningen förresten, var nära att köpa därifrån.

Har varit med om att vissa har blivit av med pengar därifrån, hade tänkt att beställa därifrån men nu tänker jag inte det..

Tack för tipset!

Nivå 4 · Lärling

men det går ju lite reklam på tv också.... e det "scamm" där också?

Nivå 8 · Veteranfuskare

denna sida ( klicka ) kan man ladda hem bilder,filmer,ringsingnaler spel och lägga in bilder ifrån datorn helt gratis bara du registrerar dej. Finns saker till nästan alla telefoner ;)

Funkar helt utmärkt och ingen kostnad heller

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Har själv laddat ner en *host* Video därifrån...och i SMS'et jag fick tilbaka så stog det "Du kan nu ladda ner "blablalba" från denna sidan "www.3jamaba.se/blablalbalbal"

Sen kom ett till "För att avsluta din premunation(?) skicka "videostop till 3724525" något i den stilen.

Alltså kan jag inte påstå att dom ljuger, men visst. Det är störande när man inte bara kan ladda ner 1 sak.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in