💬
Logga in
Fuska.se

Oljan Tar Snart Slut

66 svar · startad

men hallå det finns ju gengasbilar och elbilar så problemet löst

2 Apr 2006
Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

Hemskt. Man måste göra allt för att hitta mer olja.

↗ till inlägget

Dom hittar någe nytt å använde ist för olja...

klart dom hittar på något nytt till exempel el bilar

Nivå 0 · Nykomling

De kommer säkert på något sätt. Om oljan tar slut tar den slut, som Presentation sa. Vi har alltid cyklar till hands, och man kan alltid gå, men det är lite jobbigt om t.ex. skolan ligger långt bort. Jag hörde något om en buss som gick på avföring på TV, men jag är inte helt säker, för jag är väldigt glömsk. Vindkraftverk eller något annat för att få el till husen.

Nivå 0 · Nykomling

När oljan tar slut så stannar ju miljönedbrytningen upp. Men då kan man inte ha lika skoj med bilarna. Köra en Mustang på gas tror jag inte blir lika skoj som med bensin.

↗ till inlägget

De kommer säkert på något sätt. Om oljan tar slut tar den slut, som Presentation sa. Vi har alltid cyklar till hands, och man kan alltid gå, men det är lite jobbigt om t.ex. skolan ligger långt bort. Jag hörde något om en buss som gick på avföring på TV, men jag är inte helt säker, för jag är väldigt glömsk. Vindkraftverk eller något annat för att få el till husen.

I sverige kanske det fungerar... men i USA är nästan allt anpassat för bilar... det skulle bli total kaos.

4 Apr 2006
Nivå 0 · Nykomling

skulle det bli kaos om folk cyklade ? Eller gick ? nej där tar du fel, om man nu nu skulle ta bort alla bilar så kan man alltid cykla på bilvägarna ;)

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

skulle det bli kaos om folk cyklade ? Eller gick ? nej där tar du fel, om man nu nu skulle ta bort alla bilar så kan man alltid cykla på bilvägarna ;)

Då skulle allting gå bra, för människans hälsa också. ;)

Tar oljan slut, så finns det både för och nackdelar i det.

Nackdelarna är att det blir svårare att ta sif fram vid långa sträckor, vilket kan vara ett problem i vissa fall.

Fördelarna är väl som jag skrev tidigare, det blir bättre för hälsan, miljö föroreningarna minskar, eller tar till och med slut helt och att man kan leva ett mer naturligare liv .

Xade: Varför tänker du hela tiden på USA ?

Dem är inte den enda landet här i välden, det ska du veta !

Nivå 0 · Nykomling

Jag är övertygad att man kommer på ett nytt bränsle innan oljan tar slut.

Xade tycker ju att George W Bush borde härska över världen.

Om oljan tar slut kan jag inte fritera mina chicken nuggets i frityeren!!! BUUUUUUUHHHHH *gråter ironisk* :(

*min dator råkade dubbelposta* :( srry

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

vi pratar om sådan olja man borrar upp ur marken.... och för din egen skull hoppas jag att du inte friterar i sådan (ja, jag uppfattade ironin)

↗ till inlägget

USA skulle få totalpanik. "ÅÅh nej, 250kg av min fina kropp kommer försvinna".
Nivå 0 · Nykomling

Hoppas dem hittar något annat.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

word !

6 Apr 2006
↗ till inlägget

Du vet visst inte hur mycket USA bygger på tillgång till bilar... <_<

Nivå 0 · Nykomling

alltså. USA klarar sig utan bilar, tro mig. Vi har klarat oss utan bilar i mer än 1000 år. Och du kan väll berätta för oss hur mycket USA bygger på tillgång för bilar.

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Hur vet du det, har du varit i alla länder i hela världen ?

Ämnet: USA skulle aldrig klara sig utan olja !

Speciellt deras storstäder som t.ex New York och Washington D.C....

Men vad kommer att hända när oljan tar slut, och att man inte har hittat en ersättning för den ?

Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :(

Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m.

EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så...

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in