💬
Logga in
Fuska.se

Oljan Tar Snart Slut

66 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Jag var varit i New york. Gatorna är i stortsätt som ett rutnät. Tänk dig om alla bilar försvann. Tror du att gatorna skulle bli värdelösa då ?

Och jag tror inte på att du tänker flytta till new york

7 Apr 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag tycker att man skulle minska på bensinen och oljan, och kanske valt etanol istället.. det är ju synd om flera miljoner år gammal bara ska ta slut..

Biogas är miljövänligare än etanol. Etanol framställs av brasilianskt socker. För att få den sockermängd som efterfrågas krävs omfattande reducering av regnskogsarealen. Dessutom importeras etanol i Sverige med oljedrivna fartyg. Biogas däremot kan framställas från skräp i de svenska hushållen och därmed även omvandlas användbar till motorfordon i riket. Det skulle återigen minska Sveriges beroende av omvärlden och skapa nya arbetstillfällen.

8 Apr 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

var en bil som går på både gas och bensin :)

18 Apr 2006
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Det är det jag oroar mig för. USA's ekomomi kommer gå åt h*lvete. :(

Jag vet att USA är bäst. Jag vill inte ens åka till andra länder. Presidenten är bäst och de har låg skatt, bra jobb m.m.

EDIT: Varför blir det *? Jag vill inte ha det så...

Bra att deras ekonomi går under. vem bryr sig? föresten stick till USA. du verkar ju trivas med mr hjälten i mitt liv bush puckot med skrovlig k*k grejen bla bla bla

vem bryr sig egentligen om du drar?

19 Apr 2006

Hej!USA är också ett land precis som Tyskland,Ryssland,Sverige,Danmark osv,respektera dem precis som om det vore Norge t.ex.Bush är inte bara någon jäkla idiot som sitter och snackar skit hela dagarna,varför tror du att folket har just valt honom då?För att han ska förstöra allting?Skitsnack girder skitsnack.

ONTOPIC: Om oljan tar slut så finns det ju alltid flygplan och tåg...Men går dem på olja också? :huh:

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag…

↗ till inlägget

Tåg går väl inte på olja? Men det spelar ingen större roll. För man kan ändå inte åka tåg till biografen eller den där frisören bredvid biografen. Det kan inte gå rälsar mitt inne i staden, det skulle inte se klokt ut. Men man får väl satsa mer på miljövänliga bilar i framtiden antar jag…

Jo det finns tåg som går på Olja^^,.. du har ju T.o.m Diesel Drivna lok :) . Men man kan väl skaffa spårvagnar lr tunnelbana i fler städer kanske?.. som kan ersätta bussar, Fast alla bussar behöver inte benisn, för dem går på metanol eller Biobränsle.. Fast det tar väl slut det för lr senare

Nivå 4 · Lärling

bra xade. då kan du gå runt till andra hundratusen tals som tycker bush suger och säga åt dom att det e skitsnack :P

on topic: japp. oljan kommer försvinna.

Du är så jäkla taskig mot USA så att jag kan spy,tror du verkligen att Sverige äger USA?Kanske i dina ögon,men i mina ska alla länder respekteras exakt likadana.

ONTOPIC: Jag skiter fullständigt i bussar,spårvagn skare vara så det så.

Presentation: Nej,det vet jag.Men jag menar att man kunde ta tåg vid långa sträckor t.ex från Kristianstad till Karlstad.Spårvagnar kan man ha inne i stan,så det så.

w00t,två "så det så".

Senast ändrad:

20 Apr 2006
Nivå 2 · Novis

Jag tycker att det är skit snack med Oljan och om de tar slut så kan man använda sprit för köra bilar 100% sprit kan du köra bil med som de finns i tyskland de har börjat där redan :D......

21 Apr 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Svårt att föreställa sig, men har man varit där så vet man. Kolla bara på New York. Är man på NY's gator ser man att det inte skulle fungera utan bilar.

Fusion: Varför jag tänker på USA? För att det är bästa landet i världen, och jag kommer flytta dit snart.

Varför tror du mig inte? Jag har tillräckligt med pengar och har alltid drömt om USA.

20 May 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Oljan kommer ta slut inom 20 år.

Då börjar iaf Sverige med biobränsle. Tror jag.

Senast ändrad:

21 May 2006
Nivå 4 · Lärling

kanske etanol blir mer polulärt? vem vet ;)

↗ till inlägget

Du är så jäkla taskig mot USA så att jag kan spy,tror du verkligen att Sverige äger USA?Kanske i dina ögon,men i mina ska alla länder respekteras exakt likadana.

ONTOPIC: Jag skiter fullständigt i bussar,spårvagn skare vara så det så.

Presentation: Nej,det vet jag.Men jag menar att man kunde ta tåg vid långa sträckor t.ex från Kristianstad till Karlstad.Spårvagnar kan man ha inne i stan,så det så.

w00t,två "så det så".

Om jag minns rätt så respekterade du inte Irak i en tråd.
23 May 2006

Dags att börja cykla. :lol:

Biogas är bättre för etanol kommer också ta slut.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag läste om en sportbil som gick på el, den gjorde över 200 km/h :D så det funkar ju också

24 May 2006

Ja också så håller man på att bygga en(svensk)motocykel som ska gå på el i 250km/t.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

ja, jag tror att det kommer slå igenom med alternativa bränslen , när folk inser att det inte är bra för naturen med bensin och olja.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in