💬
Logga in
Fuska.se

Kriget Är Här!

476 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

skulle gå till min lärare

för han har gått i lumpen i några år och han har en vapen så han kan skydda mig

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Suck.... kommer det ett litet knott till och säger att de skall slåss så hänger jag mig i headsetsladden

Jag ska slåss ^_^ lol xD
Nivå 0 · Nykomling

*hänger sig med sladden*

liiiiiiite seriös kan du väll vara ?

24 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag skulle ha hoppat in i pansrvagnen och get utt order till resten av truppen :P :medieval: . oj vad farligt att dö det gör man för eller senare än då.

Nivå 0 · Nykomling

Jag skulle såklart försvara mitt kära foster-land !! vad skulle ni `?´

26 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

jag kom på en sak alla säger ju att vi inte skulle ha en chans utan utbildning men det behöver inte vara så man kan ju skaffa sig ett gevär med kikarsikte och ligga på ett säkert avstånd och plocka dom

Nivå 0 · Nykomling Karamellkungen
↗ till inlägget

jag kom på en sak alla säger ju att vi inte skulle ha en chans utan utbildning men det behöver inte vara så man kan ju skaffa sig ett gevär med kikarsikte och ligga på ett säkert avstånd och plocka dom

Du har bättre förutsättningar i livet med en bra utbildning. Du kan dö fast man gör som du säger.

*Bazoooka Bang, du är dö* :D

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

jag vet man kan alltid dö i krig
Nivå 0 · Nykomling

Jag skulle gömma mig någonstans.

30 May 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Exakt samma! Jag är ingen feg landsförädare och springer och gömmer mig! Om jag ska dö så kan det lika gärna vara för mitt kära Svea!
31 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

Antagligen så skulle jag flytta utomlands till något stort och mäktigt land som tex USA.

Vissa här påstår att de skulle slåss för sitt land, genom att greppa tag i en kulspruta och springa ut i krig.

Min fråga till er är: Hur stor chans tror ni det är att ni överlever?

Förövrigt så tror inte jag att ni ens skulle våga sätta er fot utanför huset om ett krig pågick, i alla fall inte för att kriga.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

dö lär du göra. Snabbt. Jätte snabbt

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hmm... Hur vet du det ;)
Nivå 0 · Nykomling

Jag skulle sitta och fundera varför så dumma j*vlar springer ut för ett fosterland som Sverige. Patriotism är överskattat.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

1. Du är inte i när heten av att vara en soldat

2. Du kan inte skjuta

3. Du kan inte döda

4. Du är 13 år

5. Tror du seriöst att du skulle kunna vara med i ett krig ?

1 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

SVAREN:

1. Nej

2. Joo...

3. Joo det kan jag om det skulle behövas.

4. Japp

5. Varför inte?

Nivå 0 · Nykomling

Nu påstår du att om det var krig i Sverige så skulle du alltså försvara ditt "fosterland" med vapen, med andra ord gå ut i slagfältet och kriga?

Haha, du skulle aldrig ens komma på tanken att göra något sånt, då du bara är 13 år och helt enkelt saknar mod för att gå ut i krig (Ta inte illa upp).

Man ser helt enkelt från en annan synvinkel där kriget väl är framme och det gäller att gå ut i strid.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

2. Nej. Det är svårare än man tror. Många vuxna som skjuter första gången får axeln ur led på grund av rekylen. Du skulle inte kunna träffa en elefant i en korridor.

3. Nej det kan du inte, om du inte är psykiskt sjuk. Människor som är psykiskt sjuka har en spärr som hindrar dem från sådant. Visst, om man blir grymt hotad och rädd så frigör kroppen adrenalin, så man kan fly eller försvara sig mot faran. Och eftersom fienden troligtvis inte kommer använda barnsoldater, så ligger du taskigt till på den fysiska biten

4. Barnsoldater är förbjudet

5. För att du är 13 år ?

Nivå 0 · Nykomling

Men jag går i skytte :) Och min morbror är major i militären så jag kan skapligt mycket om vapen :) Sen kan jag ju stå och avrätta krigs fångar annars ^_^

2 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling

jag är rätt bra skytt och jag skulle inte tveka att döda nån om han/hon försökte döda mig, men visst jag skulle nog inte greppa en kulspruta bara så där och slåss för sitt land möjligtvis för min familj och släkt

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in