💬
Logga in
Fuska.se

Återställningen Av Irak?

341 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Puck0 är 15, minderårig, betalar inte skatt. Du är 19, myndig, betalar skatt. Så ja, det du sa stämde rätt bra.

Och det ni säger om att de som jobbar kan stanna och de som bara lever på bidrag ska åka ut, hur blir det med de som söker jobb och har utbildning men  får inget jobb för att de inte hunnit lära sig språket eller för att arbetsgivarna är rasistiska? Ska man bara slänga ut dem trots att de gör sitt bästa för att inte leva på bidrag?

lilla gubben, du är inte skattebefriad om du är omyndig. Skaffa lite kött på bena innan du skriver.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Man betalar skatt på de pengar man tjänar (och några andra saker ) , åldern spelar ingen roll

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

lol! det är invandrarna som äger alla pizzerior och resturanger.

Och alla import fabriker för mat osv. Vem tror du betalar mest skatt. Just vi!

Jasså? Äger invandrare ALLA restauranger och pizzerior (samma sak), det visste jag inte att dom gjorde? Hur kommer sig då att det finns restauranger som ägs av Svenskar? En fråga till dig: Om det var så att alla restauranger ägdes av invandrare; är det någon som tvingar personer att äta där? Kan man inte lika gärna laga mat hemma?

Och sen fråga nr. 2:

Vad är en s.k "Import Fabrik"...?

Nr. 3:

Importerar verkligen invandrarna som importerar all' mat? Ägs t.ex ICA av en invandrare?

svar.

Endast seriösa svar, tack.

EDIT: De invandrare som FÖRSÖKER skaffa jobb men får inget p.g.a. deras etniska bakgrund kan väl stanna då dom försöker. Då får dom ju hjälp av bidragen. Om det bara var så att alla invandrare (läs: araber) var sådanna. Tyvär är det så att som jag uppfattar det var åttonde turk lever på bidragen men skaffar inget jobb, de försöker inte ens utan bildar s.k gäng och går runt och hotar/spöar "oss". Eller inte bryr sig i skolan, ta ett exempel. Min skola. Invandrarna bara "dampar", skriker, j*vlas med alla, etc. Hmm... hur kommer det gå för dom då? Och även de som försöker "muckar" med en osv. De borde väl f*n vara tacksamma att de får frukost, det är f*n vi som betalar den!!!

Senast ändrad:

Nej, det är inte bara Svenskarna som betalar frukosten. lol, massor av invandrare betalar skatt. Men det är bara typ 3 procent som jobbar svart och lever på bidrag.

Men anledningen till det är att cheferna är så rasistiska att dem inte låter dem på jobbet. Vad gör dem? Ska dem ligga på gatan eller i hårda marken. Nej, Socialen hjälper till.

24 May 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Nej, det är inte bara Svenskarna som betalar frukosten. lol, massor av invandrare betalar skatt. Men det är bara typ 3 procent som jobbar svart och lever på bidrag.

Men anledningen till det är att cheferna är så rasistiska att dem inte låter dem  på jobbet. Vad gör dem? Ska dem ligga på gatan eller i hårda marken. Nej, Socialen hjälper till.

HAHAHA hur kan du ta alla i försvar. Du låter så j*vla dum i huvudet när du säger "men anledning till det är .....blablabla..aldrig deras fel bara svenskarnas fel osv osv."

Visst självklart kan jag förstå att folk kan råka ut för rasistiska chefer, men du verkar tro att varenda svensk är rasist. Det är lika stor chans att en invandrare råkar ut för en rasistisk chef som jag råkar ut för en chef som inte gillar blonda. Dessutom har du ju sagt att alla invandrare äger alla resturanger osv här i Sverige, så då lär det väl inte vara så jäkla svårt att få jobb. Saken är den att om 2 personer söker till ett jobb, med samma utbildning, ena invandrare ena svensk, och man väljer svensken för att invandraren inte kan prata så bra svenska så är man tydligen en rasist.

Kommer ihåg dom 4 tjejerna som sökte högskoleplats i uppsala om jag inte minns fel, 2 svenskar, 2 invandrare. Svenskarna hade bättre betyg men invandrarna fick platserna pga av att skolan ville vara mångkulturell och visa upp att invandrare hade lika stor chans att komma in i deras skola som svenskar. Förjävligt, men dom 2 svenska tjejerna fick ju ett fett skadestånd.

Jag undrar en grej. Du känner många invandrare som inte tycker om när någon snackar skit om sitt land eller religion. Varför säger du inte rakt mot dem och just här?

Wow? För att ingen kan göra något bakom din lilla dator.

Jag tycker inte synd om dig om du får stryk av någon. Bara så du visste.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag undrar en grej. Du känner många invandrare som inte tycker om när någon snackar skit om sitt land eller religion. Varför säger du inte rakt mot dem och just här?

Wow? För att ingen kan göra något bakom din lilla dator.

Jag tycker inte synd om dig om du får stryk av någon. Bara så du visste.

Varför skulle han inte säga det till någon invandrare öga mot öga? Ta mig t.ex jag har sagt det flera gånger till folk. Fast då säger jag inte t.ex J*vla sv*rtsk*llar åk tillbaka till ert grustag!. Utna jag kommer med ett argument om varför det är så som det är. Som vanligt de enda svaren man får är "Håll käften, svenne!" och "Jag ska döda dig!".... <_<

25 May 2006

Jaha ni då. j*vla blattar, stick till ert j*vla land. Ni förtjänar inte att bo här! lol? Bara för det heter Sverige så är det inte Svenskar som bestämmer här. Alla som födds i den här planeten får bo här.

↗ till inlägget

Jaha ni då. j*vla blattar, stick till ert j*vla land. Ni förtjänar inte att bo här! lol? Bara för det heter Sverige så är det inte Svenskar som bestämmer här. Alla som födds i den här planeten får bo här.

Så fort ni sätter foten på svensk mark ska ni följa våra regler.

T ex NEJ till att slå sin fru.

Och, jo svenskar ska bestämma i Sverige, det du sa är som att säga:

"Bara för att det är mitt hus så är det inte jag som bestämmer här"

Förresten är det inte så många som är född I planeten.

Jag tycker det är hemskt att män slår sin fru. Tror du att jag blir glad över det?

26 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

lite off topic här:xade gud vad du är irriterande du tror typ att usa härskar över världen och att George Bush är gud

Senast ändrad:

Ja, hans förebild kanske är George Bush. Geroge W Bush wannabe helt enkelt.

27 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

mmmmmmm

↗ till inlägget

Ja, hans förebild kanske är George Bush. Geroge W Bush wannabe helt enkelt.

Om du menar mig kan du väl bli en Muhammed-wannabe då. Eller så är du de redan.

Förresten bryr jag mig inte om Bush.

Senast ändrad:

Kaktus-Killen, vad har det och göra med det här.

Du som tycker att profeten Muhammed vill bomba. Menar du att jag vill bomba eller? Kaktus-Killen, jag kan väl säga att du vill bli en satelitwannabe i rymden. Därför du håller ju på vetenskapen mest.

28 May 2006

Japp, faktiskt tycker jag logik är bättre och mer trovärdig än övergjorda sagor.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Så arab länderna ska bestämma istället eller menar du att det är "en fri värld". Ok nu är det så att menar du att muslimer ska bestämma så är det DU/NI som är maktgalna. Menar du därimot att alla ska få bestämma så borde väl Jyllandsposten få publicerat bilderna utan att "ni" fått vredesutbrott?

För en gångs skull kom med ett bra argument! Inte nått "MEH!! NEJ DET E JU INTE SÅ!!!! BLA BLA BLA DÅLIGT MUSLIMER HAR!?!? VAVA!"

Läs texten några gånger så att du förstår den.

invandrare ska vara jävligt glada att de får bistånd, eller att våra kurrupta politiker inte ser sanningen i hur invandrare håller på.. måste vara medians fel:

(2 invandrare har överfallit en svensk)

Aftonbladet och Expressen

"Bråk mellan svenskar! Två svenskar från [blah] överföll och misshandlade den svenska pojken..."

De borde väl kunna skilja på vit och brunt/svart, men nej.

Fyfan vad araberna blir ägda nu i irak, hoppas att usa sticker så dom får fortsätta spränga sig och tro att dom kommer till en underbar värld med massa jungfruar, RETARDS f*n störda som springer runt o spränger varran när usa försöker "snygga" till landet.

Varnad.

Senast ändrad:

29 May 2006

Kaktus-mannen hälsar:

"...att jag trodde att det var ett diskussionsforum där man fick säga vad man tyckte, och inte ett nytt sovjetunionen på nätet..."

hehehe

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in