💬
Logga in
Fuska.se

Återställningen Av Irak?

341 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Under många år har Irak varit styrd under den j*vla diktatorn Sadaam Hussein. Han har tagit landets alla oljefynder han hittat och köpt vapen för pengarna.

Han har utrotat kurder i landet (jag är en kurd).

Nu är Sadaam borta och staten Irak ligger långt efter i teknologin. Många Iraker försöker hinna med och resultatet blir en snabb utveckling som hoppar över många saker. T.ex. letar ungdommar redan efter mobiltelefoner när det finns en buckla på gatan var 20:e meter.

Man utvecklar städer fort och låter byarna vara.

Vad tycker ni man ska göra?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Usa's trupper är väl fortfarande där å patrullerar ?

Nivå 12 · Mästerfuskare

japp

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag bryr mig inte så mycket om vad som händer där men det vore väl bra om de kom uppå fötterna igen nu utan Saddam.

Nivå 2 · Novis

usa kan gå ut så kan dom få ta död på sig själva där nere. för det kommer dom göra

2 Apr 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

För det första ska U.S.A och Bush ut ur landet så att Irakierna kan återställa sig själva.

För det andra ska bara ågra soldater från FN få stanna kvar.

Tycker jag då.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Förlita sig på USA. De är de enda som kan rädda dem.

3 Apr 2006
Nivå 5 · Fuskare

Vet inte riktigt. Ta det lite lungt. Ta en bira sätta sig ner och tänka skulle väl vara det bästa. Sen kunde man ju sparka usa åt h*lvete med sitt "låt oss hjälpa" för dom vill ju bara åt oljan. Men ta och kopiera lite från andra länder och sånt så dom kommer ikapp.

Evakuera befolkningen från landet kanske? Det finns ju ändå inte så mycket kvar i Irak efter allt som hänt.

4 Apr 2006
↗ till inlägget

Vet inte riktigt. Ta det lite lungt. Ta en bira sätta sig ner och tänka skulle väl vara det bästa. Sen kunde man ju sparka usa åt h*lvete med sitt "låt oss hjälpa" för dom vill ju bara åt oljan. Men ta och kopiera lite från andra länder och sånt så dom kommer ikapp.

Det är ju olje brist, USA behöver oljan bättre.

Tycker det inte gör något om de tar oljan, men de soldater som skjuter civila... onödigt.

Men USA är deras ända hopp.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Tycker du inte att det gör något ifall USA tar oljan ifrån dem ?!

Irak har gått igenom mycket, stora delar av landet är av dåligt skick, vartifrån ska dem få pengarna att återställa allting?

Jo, genom oljan, så det gör något ifall dem tar oljan ifrån Irak .

Nivå 11 · Veteranfuskare

Har inte USA nog med olja så att de inte behöver ta från andra länder?

↗ till inlägget

Kanske det, men USA är ju penga-/maktgalna som alltid.
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Om de ska ju alltid "hjälpa" andra länder. Men om man tänker efter har allt de gjort bara gjort nytta för de själv (kanske andra länder som håller på USA också).
6 Apr 2006
↗ till inlägget

USA har inte tillräckligt med olja.

De som behöver oljan bäst, ska ha den.

Nivå 7 · Fuskare

döda saddam

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag bryr mig inte. De får ta så mycket olja de vill av andra länder.

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

döda saddam

Äntligen någon som vet att Saddam är någon som inte har rätt att dö på jorden. Han borde tvingas skickas ut till Mars och man borde använda honom som ett experiment. Även om det inte kommer hända.

För övrigt tycker jag att det var nödvändigt att man ockuperar Irak och tillfångatar Saddam, det är han som skapat mycket av uproret.

Tycker ni inte alla rättegångar Saddam har är lite väl för mycket?

Det finns folk som dödar 1 person och sedan får döttstraff. Men sedan så finns det en diktator som har dödat mer än 10 000 personer och inte fått sin döttstraff än -.-.

7 Apr 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Han kommer väl troligvis att få dödsstraff. Rättegången håller väl fortfarande på eller?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in