💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Html Kodning

10 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hej kan någon lägga upp en html kod som är ett simpelt regitrerings system?? Belöning utdelas!

↗ till inlägget

Hej kan någon lägga upp en html kod som är ett simpelt regitrerings system?? Belöning utdelas!

hmm jag vet en sjukt bra hemsida..har den på min andra dator så jag kan skicka länken på måndag..
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

kk bra

Nivå 4 · Lärling

Själv så har man en redig HTML bok som jag håller på och läser. Faktist väldigt bra bok.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

registereringssytem? du menar "Jag är en användare, jag reggar mig, väljer lösenord osv, loggar in"? det är omöjligt att göra i html, det måste du kunna t.ex. ASP, CGI, PHP, ASP.net eller liknande för. jag har gjort ett sådant men det är ytterst konfidentiellt i detta stadie och så måste du ha ett bra ställe att lägga sidorna på. gratis duger inte.

Senast ändrad:

2 Apr 2006
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #6

ok för jag håller på att göra en klan hemsida på freewebs och så vill jag att man ska kunna registrera sig

Nivå 8 · Veteranfuskare

www.webdesignskolan.se

3 Apr 2006
Nivå 4 · Lärling

Väldigt enkel hemsida för att lära sig html. http://monkeytoys.com/htmlkurs/

4 Apr 2006
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9

men jag vill veta hur man gör för att man ska kunna göra en sån grej där man registrerar sig på hemsidan

Nivå 3 · Lärling

JA, det är ju bra att Freewebs tödjer PHP el ASP..

Om bara dina medlemmar ska logga in och du ska hosta på freewebs så rekommenderar jag att du gör manuellt med Javascript.

8 Apr 2006
Nivå 4 · Lärling

För att skapa en registrerings tjänst så räcker det inte bara med simpel html. Sidan måste använda ett serverbaserat kod såsom PHP eller ASP. Sedan kan man göra sidan stabilare och säkrare med SQL som är en databas.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in