Mew lär sig inte Recover, men Softboiled. Softboiled är klart bättre än Rest.
Crystal
↗ till inläggetFel!!!Den gör inte så att man får fullt hp.Mew lär sig inte Recover, men Softboiled. Softboiled är klart bättre än Rest.
Resr gör så att man får fullt med hp.
Alltså vilken är bäst ;)
Rest är bättre än Softboiled.
Snorlax-rest,snore,hyperbeam,thunder.
Blissey-softboiled,hyperbeam,FireBlast,Psychic.
Vilken är bäst???
Snorlaxen är bättre för att han har ju snore också.
Mitt då!?
Pidgeot lv. 100 atk: fly, swift, mirror move, sky attack. Föremål: pink bow, stat. attack: 236, defense: 226, sp. attack: 220, sp. defense: 220, speed: 264.
Charizard lv. 100 atk: fly, cut, strength, fire blast. Föremål: sharp beak, stat. attack: 264, defense: 226, sp. attack: 312, sp. defense: 264, speed: 278.
Raichu lv. 100 atk: thunder, thunderbolt, slam, flash. Föremål: magnet, stat. attack: 268, defense: 182, sp. attack: 276, sp. defense: 256, speed, 272.
Typholosion lv. 100 atk: cut, dig, fire blast, flamethrower. Föremål: charcoal, stat. attack: 262, defense: 252, sp. attack: 312, sp. defense: 264, speed: 268.
Mewtwo lv. 100 atk: psychic, swift, strength, recover. Föremål: leftovers, stat. attack, 292, defense: 256, sp. attack: 373, sp. defense: 245, speed: 331.
Tyranitar lv. 100 atk: crunch, surf, earthquake, hyperbeam. Föremål: blackglasses, stat. attack: 337, defense: 298, sp. attack: 282, sp. defense: 292, speed: 216.
Vad tycker ni?
byt ut swift mot typ shadow ball och byt ut strength mot...........ja, vad f*n vad som helst. (på mewtwo)
:lol:
tack för tipset. :P
"knäpper med fingrarna" Kanske byta ut swift och strength mot blizzard/ice beam och thunderbolt?
bra idé.
vilken tycker du, blizzard, eller ice beam?
blizzard är bra mot pkmn som kan recover och synthesis lr. liknande attacker men har lägre pp och lägre accurcy.
ice beam har mer pp och högre accurcy men funkar sämre mot pkmn som kan fylla upp livet i.o.m. att ice beam kanske inte tar tillräckligt.
så det är väl en smak sak.
Ta Blizzard och använd en massa pp up på den så blir det nästan som ice beam :P
du kan få max 8 blizzard och min 15 icebeam.
inte i närheten lika mycket.
Nehe,men du behöver inte bli så sur bara för det.
Tycker ändå att blizzard är bättre.
jag tar ice beam
↗ till inläggetjag blev inte sur.Nehe,men du behöver inte bli så sur bara för det.
Tycker ändå att blizzard är bättre.
jag bara sa att man inte kan få lika många blizzard som ice beam.
:cool: :lol: :D
Ok,sorry att jag misstolkade det du skrev ;)
I RBY var Blizzard bättre, men de ändrade 90% accuracy till 70%, och det gjorde en så stor skillnad att Ice Beam är överlägsen Blizzard numera.
↗ till inläggetSleep Talk är 100x bättre än Snore, och Mew lär sig det. Snore skadar knappast någon speciellt mycket, och om man har en Ghost så skadar det inget alls.Snorlaxen är bättre för att han har ju snore också.
har du rest och sleep talk så har du 1 attack som är beroede av en annan attack.
det tar alltså upp 25% extra attack plats bara för att kunna använda 1 attack.
Snore tar upp lika mycket plats.
Med Sleep Talk så kan man använda tre andra attacker medans man sover, med Snore bara en svag attack.