Lätt förtjänta poäng =D Men den har jag hört förr, när jag vart liten gick en sån film snutt om Bellman. Bl.a. denna vits.
Ett (ganska) Dåligt Skämt
hehe ganska QlVad är d elakaste en jobbarkompis kan göra mot en annan? (jobbarkompis)
(vet inte :P )
att sätta en Sparka Mig skylt på ryggen....
Alla var bra!
den dög väll fast jag kan väll inte tycka om den när man skämtar om en död släkting :(Det var en Ryss, en Tysk och en Bellman som gick och visslade på en bro.
De mötte en svartryttare från J.R.R Tolkiens böcker som sa: För att passera mej måste ni ta med er vars en sak till mej som man behöver i livet.
10 minuter senare kom Bellman tebax med blåbär.
Ryttaren utbrast:
- Är du dum? Bara för att man gillar blåbär är det inte det viktigaste, så stoppa upp dom i din rumpa.
Det gjorde Bellman.
Bellman började skratta som en berusad häst.
- Är det så kul att stoppa upp blåbär i rumpan? Frågade ryttaren.
- Nej, men kolla där! Bellman pekade mot början av bron där kom ryssen och tysken med vars en vattenmelon.
----------------------------------------------------------------------------------------
Varför skrattade Bellman åt ryssen och tysken?
----------------------------------------------------------------------------------------
Rätt svar tilldelas: 10 poäng :P
skämtar om en död släkting vad menar du
jo det jag menar att jag är släkt med Bellmanskämtar om en död släkting vad menar du
Dom va faktist as bra
Är du?! Så du gillar inte bellman lika mycket som alla andra va?(Bloko @ 05/02-2004 09:17:25)skämtar om en död släkting vad menar du
jo det jag menar att jag är släkt med Bellman
Bloko: Nu tror jag du ljuger! Bellman finns inte! Han är en påhittat figur typ för användning i skämt! :D :lol: :rolleyes: :blink:
då vet du nog inte vem Carl Mikeal Bellman var jo han levde på 1700- talet och det var andra män som var svartsjuka på honom så de började berätta historier och att jag har fått reda på att jag är släkt med honom är för att jag har släktforskat
Men du Bloko du gillar inte Bellman vitsar lika mycket som alla andra va?
nej det kan man ju inte säga, men vist finns det dem som är roliga
Jasså
Klart det finns och Sagan-om-ringen-mästare sluta skriva så onödiga innlägg.
Okej
Ja, Carl Mikael Bellman var väl en känd kompositör på 1700-talet? <_<
Men han äger ju alla andra utlänningar i tävlingarna. :P
HÖR PÅ DEN HÄR.ALLA BARNEN GICK TILL SKOLAN FÖRUTOM PIG PONG PANG
HAN ÅKTE PANZARVAGN :lol:
Hehe, den var bra.
JAG VET <_<