Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

Cyper

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Ja , alla har rätt till ett liv.

-Ingen mäniska har rätt att döda nån , ja .

Men hur många mördare tror du har den lilla faktan i huvudet , jag menar vissa gör det för pengar, vissa gör det för kärlek , vissa gör det för att dom är totalt dum i huvet . Men om du skulle fråga dom , - Har en mäniska rätt att döda nån ? Vad tror du svaret skulle bli ?

Saken jag vill komma fram till är att hur mycket du skriker så kommer dom inte bry sig.

((Hade jag nån mening ? :student: ))

Redigerat av lithium
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men hur många mördare tror du har den lilla faktan i huvudet , jag menar vissa gör det för pengar, vissa gör det för kärlek , vissa gör det för att dom är totalt dum i huvet . Men om du skulle fråga dom , - Har en mäniska rätt att döda nån ? Vad tror du svaret skulle bli ?

Saken jag vill komma fram till är att hur mycket du skriker så kommer dom inte bry sig.

Det spelar ingen roll vad svaret hade blivit, finns det tydliga bevis för att en person had dödat en annan person ska denna person bli avrättad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, in bakom lås och bom med dom .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska den skonas? De kommer ju ut om typ 10 år och visst kan det vara hemskt att sitta i fängelse men när de sen kommer ut ja då kan de göra många hemska saker igen. =(

Eller så kan det vara så att han inte göra "hemska saker igen". Som många har sagt ett antal ggr, alla håller med om att ingen har rätt att ta någon annans liv vad jag har förstått det som, hur f*n skulle ett dödstraff fungera då? Nån måste ju ta livet av han/hon som har fått straffet. Dubbelmoral. Det är inte okej att döda men det är okej att döda dom som har dödat. Finns oerhört många nackdelar med dödstraff, en utav dom är att oskyldigt dömda människor kan få dödstraff, sen efter ett par år när man hittar den riktiga gärningsmannen är det lite för sent.

Hårdare och längre fängelsestraff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska den skonas? De kommer ju ut om typ 10 år och visst kan det vara hemskt att sitta i fängelse men när de sen kommer ut ja då kan de göra många hemska saker igen. =(

Nej! Vi berättar det ur en annan synvinkel nu i stället...

Du är vuxen och är 30 år när din lilla flicka på 10 år ska gå till skolan på morgonen blir hon indragen i en buske och blir brutalt misshandlad. Efter bra polisarbete åker gärningsmannen fast. Men han kommer ut efter några år, han är nu helt plötsligt en bättre människa bla, bla.

Skulle du ha blivit glad? Vill du att en sådana människor ska vara ute i samhället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot dödstraff men inte för att det är synd om gärningsmannen utan att det är inte ett tillräckligt hårt straff. Livstids fängelse är bättre och då menar jag livstid inte så kallat livstid som vi har nu. Halvera standarden i fängelserna och låt dem sitta där tills de dör. Vatten och bröd principen. Men det viktigaste är ändå att den som har mördat ska aldrig någonsin ut i samhället igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puplen: Ja de ska aldrig komma ut i samhället igen och det är den viktigaste när det gäller de som har gjort mord och våldtäkter och andra hemska brott. Jag tycker inte ens att de förtjänar att leva, men de gör inget om de får sitta i fängelse tills de dör. Dödsstraff borde också finns som ett alternativ för en människa som ska dömas för livstids fängelse. Huvudsaken är trots allt att de aldrig ska kunna göra om sin hemska handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...