💬
Logga in
Fuska.se

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

650 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare

Man borde skaffa dödstraff för hur många mödare har dödat över 5pers och bara suttit en livtidfängelse sim består av 25-30år?

DÖDSTRAFF!

Det är därför inga är rädda sverige ökar varje dag med 0,2% i brott!

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

Eller varför inte som bl.a. dessa supersmarta kristna kommit på; dödsstraff för självmord?

Tror du att det fungerar så i dagens samhälle då?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Eller varför inte som bl.a. dessa supersmarta kristna kommit på; dödsstraff för självmord?

Det är svårt att bevisa motsatsen om du försöker tänka till lite.

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen
↗ till inlägget

Om man försöker ta självmord och misslyckas, då får man inte dödstraff ;). Något sådant står i alla fall inte i den svenska lagboken.

Nivå 12 · Mästerfuskare

alltså. inte för att jag förstår exakt vad Perisoreus menar, men Om ni tänker efter lite så hör ni hur dumt det låter att man får dödsstraff om man begår självmord

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Man borde skaffa dödstraff för hur många mödare har dödat över 5pers och bara suttit en livtidfängelse sim består av 25-30år?

DÖDSTRAFF!

Det är därför inga är rädda sverige ökar varje dag med 0,2% i brott!

Varför just 5 personer, räcker inte en? Om man dödat förtjänar man dödsstraff. Bättre att ha dödstraff än att låta dem sitta i fängelset och bara vänta.

Nivå 7 · Fuskare

Om jag dödar en person och får fängelsestraff i 4år så kan ju jag när jag kommer ut fortsätta att döda!

Men om jag får dödsstraff så kan jag inte det!

Alltså är det bättre om man får dödsstraff!

Dels för att det skulle göra Sverige till bättre land med fler människor och att fler mördare skulle bli rädda för att själva dö!

Självmord och försök till självmord är inte samma sak.

13 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Om jag dödar en person och får fängelsestraff i 4år så kan ju jag när jag kommer ut fortsätta att döda!

Men om jag får dödsstraff så kan jag inte det!

Alltså är det bättre om man får dödsstraff!

Dels för att det skulle göra Sverige till bättre land med fler människor och att fler mördare skulle bli rädda för att själva dö!

Precis så trodde dom i USA när dom införde dödsstraff men brottsligheten där ökar hela tiden och ingen bryr sig om det är dödsstraff eller inte.

Brottstraffen ökar inte för att det är dödstraff, det ökar av andra anledningar. USA's system fungerar mycket bättre.

14 Oct 2006
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Brottstraffen ökar inte för att det är dödstraff, det ökar av andra anledningar. USA's system fungerar mycket bättre.

Där tar du rätt Xade!

USA's system ÄR bättre

15 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Systemet är inte bättre utan det är sämre. Dom har mer brottslighet och brottslighet är väl inte bra.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Vill du höra en jättebra anledning till att USA har högre brottslighet ?

De har mycket mer invånare. Detta leder naturligtvis till ökad brottslighet.

Brottsligheten är inte jamförbar om den inte ses i procent. Jag har då aldrig hört att USA skulle vara ett tryggt land att bo i, när människorna får kila omkring med vapen på stan.

Och Guggo, det där med mord för dödsstraff har funnits i kristna länder (bl.a. Storbritannien om jag ej minns fel). Man tog och "dödade liket en gång till" genom att sticka en påle genom hjärtat. Medför inte religioner smarta människor på jorden? ;P

Senast ändrad:

18 Oct 2006

Personer som är troende förstår att religion handlar om att tro, de trodde antagligen att man skulle dö en gång till, det har inget att göra med hur smarta de är utan vad de trodde på.

↗ till inlägget

Medför inte religioner smarta människor på jorden? ;P

nej, tvärtom.

Nivå 4 · Lärling

Jag tycker att det borde va okey men det beror på om han/hon dödar 5000 invånare förtjännar man dödsstraff

19 Oct 2006

Och när har en dylik massassasination ägt rum i Sverige?

Senast ändrad:

20 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

@Perisoreus: Om personen dödar 5000 av befolkningen. Assassinscreeds påstod aldrig att något sådant har hänt, men det kan hända. Fast det blir antagligen någon gång långt in i framtiden.

Senast ändrad:

Och ett eventuellt mördande av massassasineraren påverkar ju inte direkt händelsen. För du säger ju själv att handlingen utförs och då spelar det ju inte någon roll om mördaren mördas eller ej; 5000 har ändå mist livet.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in