💬
Logga in
Fuska.se

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

650 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Om man har bevis för mördaren så ska den inte ha rätt till en överklagelse.

Det här är alternativen som jag gillar.

Dödsstraff

Fängelse med minst 60år och inte bra mat.

Kloka? Vi vill bara att det ska straffas ordentligt att begå brott.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Kloka? Vi vill bara att det ska straffas ordentligt att begå brott.

Du skrev även att oskyldiga människor skall sättas i fängelse detta är i mina ögon verkligen inte klokt..

Senast ändrad:

Han syftar om dem skyldiga...

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Hur ska man veta vem som är oskyldig? Bättre att fänglsa en för mycket än en för lite.

DonKeN på hur många olika sätt kan man tolka detta?

endast skyldiga vore ju inte "en för mycket" eller hur..

"Hellre ha 10 skyldiga på gatan än 1 oskyldig i fängelse."

15 Sep 2006

Jag vill att dödsstraff ska införas för att straffen är för mild här i Sverige. Dem får bättre mat tillåmed än vad vi får i skolorna.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jag vill att dödsstraff ska införas för att straffen är för mild här i Sverige. Dem får bättre mat tillåmed än vad vi får i skolorna.

Bra logik... "dom får bättre mat än vad jag får... därför ska dom dö"
Nivå 6 · Fuskare

Han vill nog att dem ska få dålig mat i fängelset.

↗ till inlägget

Pengarna som försörjer mördarna borde hellre gå till Skolan, Vården för akutsjuka och mer.

Vi borde stänga in dem som vi stänger in fåglar, råttor, marsvin i burar. Tillåmed fåglarna har större rätt att leva än mördarna.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Det du inte verkar förstå är att oavsett om vi har dödsstraff eller ej så går inte överskottet till det. "till och med fåglarna"? Har dom på något sätt mindre rätt att leva än en männsika?

Dem flesta människorna tänker så. Alltså vi har rätt till och döda djur men djuren har inte rätt till och döda människor.

Jag har inte sagt att dem har mindre rätt att leva. Men när vi stänger in fåglar ungefär skit många år och några blir inte köpa på ungefär 8år. Vad har fåglarna gjort? Men mördare här kan typ få 6årsfängelse bara.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Det är just det som är felet, mördare ska minst få 25 år, då menar jag minst. Fast jag vill ju att det ska finnas dödstraff och verklig livstid. Alltså att man sitter i fängelse tills man dör.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Men mördare här kan typ få 6årsfängelse bara.

Jag har då inte hört om någon mördare som bara fårr 6 år.. kan du ge några exempel?

Säg mig.. hur många oskyldiga är du beredd att döma till döden för att se till att dödstraffet införs och finns kvar?

Nivå 6 · Fuskare

Lasermannen.....

Nivå 1 · Novis

det är dom där j'vla sossarna igen.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Lasermannen.....

Joy Rahman
Nivå 6 · Fuskare

Ja där är det 2 exempel....

DarkZtorm vad menar du??

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Ja där är det 2 exempel....

Gör jag rätt i att dra slutsatsen att du inte vet vem Joy Rahman är?.

Joy Rahman dömdes 1994 till livstids fängelse för mord och om sverige skulle haft dödstraff så skulle han varit död idag...

btw sa jag att han var oskyldig?... eller.. bah det är ju bara en liten detalj

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag skyller allt på sossarna. Fängelse straffen.

↗ till inlägget

Men mördare här kan typ få 6årsfängelse bara.

När i :evil: har jag sagt att jag vill dömma oskyldiga. Jag menar att pengarna hellre kan gå till oskyldiga som verkligen behöver pengarna. Än att lägga tid på mördare.

Rösta på moderaterna! Straffen blir hårdare! Det är det brottslingar behöver!

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

När i  :evil:  har jag sagt att jag vill dömma oskyldiga. Jag menar att pengarna hellre kan gå till oskyldiga som verkligen behöver pengarna. Än att lägga tid på mördare.

Rösta på moderaterna! Straffen blir hårdare! Det är det brottslingar behöver!

Att oskyldiga döms för olika brott är ett faktum..

oskyldiga har och kommer att dömas till döden om sverige återinför dödsstraffet

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in