💬
Logga in
Fuska.se

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

650 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vapen kommer aldrig att sluta säljas.

Förbjuder man det, då kommer svarthandeln ta över.q

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Vapen kommer aldrig att sluta säljas.

Förbjuder man det, då kommer svarthandeln ta över.q

Det finns någonting som kallas tull. Där är dom jätteförsiktiga. Man får inte ens ta med sig hudkräm till USA för dom tror att det kan finnas sprängmedel i det. :P

Nivå 10 · Veteranfuskare

Tyvärr så är man tvungen att skapa sådana lagar, men så överdrivet är det väl inte som du säger? :huh:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Näpp, ett tag (tror de har tagit bort det) så fick man inte ha med sig något förutom pass, pengar och biljett ombord på flyget.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Man kan börja sluta sälja vapen och ammunition. B)

Ja, skrota vapnen, då är de tvugna att ta till med svarthandeln.... och då blir dem också körda efter hand ;)
Nivå 10 · Veteranfuskare

Svarthandeln är väldigt svårt att ta itu med, det finns ju sådana problem och liknande problem som man har avårt att hantera.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Tyvärr så är man tvungen att skapa sådana lagar, men så överdrivet är det väl inte som du säger? :huh:

Jo. Dom är verkligen försiktiga så att 11 september-attacken inte händer igen eller något liknande. Jag såg på aftonbladet att en irakier reste till USA och han hade med sig en pump. När tulltjänstemannen såg den så frågade han vad det var så viskade irakiern "-en pump" men det var så mycket ljud där så ordet uppfattades som "-en bomb".

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jo, men min usla tanke var att man slipper alla dessa större krig och vapendueller... fast jag gillar inte tanken av att länder köper svart av varandra... Mord och sånt kan ju fortfarande begås med hjälp av knivar och sånt skit.... och knivarna är nog inte så smart att ta bort, så vidare man inte uppfinner något bättre, och mindre farligt...;)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag menade mer att sälja vapen till allmänheten.

Men att man exporterar eller importerar vapen kommer nog inte att ta slut.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Vapen är ett större problem än knivar.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Sant, men tänk på att man alltid har kniven i andrahand.... Det jag menar är att man använder pistoler och knivar lika ofta när det gäller våld och gängkrig.... eller vad det nu kan vara...
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Om man har en kniv så blir det ganska jobbigt att göra någon skada eftersom man kan hålla emot personens arm med sin hand och på så sätt så kan man skydda sig. Men en pistol kan man inte skydda sig emot.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Mjo, men om man smyger sig på bakifrån med kniv är det en annan sak... Det är även trots allt lättare att få tag i en kniv än en pistol...;)

7 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Men för att attackera med kniv så måste man vara tillräckligt snabb, tyst och stark.

Man kan alltid kasta en kniv!

8 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Man kan alltid kasta en kniv!

Men då måste man kasta rätt och hårt.

Nivå 3 · Lärling

ni har tittat på för mycket film grabbar. Det är vanligar att en kniv kommer fram i slagsmål än att en pistol kommer fram. Och det är inte så j*vla lätt att försvara sig emot en kniv som ni tror.

Jag försökte förklara att det inte är lätt...

9 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Man kan ha dödsstraff vid speciella tillfällen som terrorattack och spionbrott men annars så ska det inte vara det straffet.

11 Oct 2006

Eller varför inte som bl.a. dessa supersmarta kristna kommit på; dödsstraff för självmord?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in