Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Dödsstraff=massbestraffning. Massbestraffning=oacceptabelt. Vid dödstraff är det inte bara en familj som får lida, utan två.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man bara dödar nån som har mördat så går man samtidigt miste om kunskap. Om man ger någon vård kanske man inte nödvändigtvis "botar" den personen, men man kanske får reda på varför han/hon begick brottet, och då kan man förhindra att andra begår samma brott senare. Annars kommer mord ganska säkert att pågå i all evighet.

Redigerat av kola king
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ? Antingen för att dom är psyksikt störda eller för att de inte gillade personen de dödade.

 

Här har vi en person som troligen har ett dödsstraff att vänta

http://www.mugshots.com/IMAGES/P__Robert-William-Fisher.jpg

 

Den mannen är efterlyst för första gradens mord (i USA innebär det att man gjorde det frivilligt,planerat och avsikligt) , Mordbrand, samt att han smet från rättegången. (Kan ni tipsa FBI om honom så får ni 100.00 $ :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Ja precis?

 

Ska man bara sitta i stolen på ett förhör och säga. Men ni vet ju att jag är psykiskt störd, då begår man mord&brott ofta.

Det ska inte vara så. Man är inte värd att leva om man har dödat någon annan oskyldig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis?

 

Ska man bara sitta i stolen på ett förhör och säga. Men ni vet ju att jag är psykiskt störd, då begår man mord&brott ofta.

Det ska inte vara så. Man är inte värd att leva om man har dödat någon annan oskyldig.

 

Precis, då den som avrättar han är inte värd att leva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Ja precis?

 

Ska man bara sitta i stolen på ett förhör och säga. Men ni vet ju att jag är psykiskt störd, då begår man mord&brott ofta.

Det ska inte vara så. Man är inte värd att leva om man har dödat någon annan oskyldig.

 

Jo det är han. Man blir inte mindre värd för att man avrättar någon som begått mord.

 

Varför slösa pengar på såna störda? Kan användas till något vettigare. T.ex, skänka till fattiga som vill leva ett bra liv?

 

Varför hjälpa en psykisk person som begått mord när man kan hjälpa någon fattig lidande person som inte begått mord?

Redigerat av Puck0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Öga för öga gör hela världen blind. Det är vi själva som skapat de mord som begås, vilket betyder att alla skall avrättas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om eran mor eller far blir mördad av nån psykopat. Nån som bara gick fram och högg honom/henne tills det inte fanns ett ställe på kroppen som inte var sargat. Och ni såg det. Skulle ni fortfarande säga att den personen förtjänar vård? Nej, jag tror att ni skulle vilja se den personen bada i sitt eget blod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker ja i vissa fall!!!! Jag tycker inte att en människa som mördar & våldtar ett litet barn har någon över huvudtaget rätt att leva!!!! De ä bara att skjuta honom i huvet!!! Varför ska en j*vla barnmördare ha rätten att fortsätta leva? okey han kanske är sjuk men tror ni man lever ett bra liv på ett pyske eller?

 

Puck0: hahahaahaha du vet en Psykisk sjuk person nästan aldrig förstör att han/hon är de!!!!

Redigerat av Star-Basse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om eran mor eller far blir mördad av nån psykopat. Nån som bara gick fram och högg honom/henne tills det inte fanns ett ställe på kroppen som inte var sargat. Och ni såg det. Skulle ni fortfarande säga att den personen förtjänar vård? Nej, jag tror att ni skulle vilja se den personen bada i sitt eget blod.

 

Det skulle kanske ge lugn för stunden, men inte en längre tid. Personen börjar inte leva igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...