Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Det skall inte införskaffas död-straff i Sverige.

Vote : Nej.

 

Löjligt att höra döds-straff för våldtäkt, det är visserligen rätt dumt att våldta någon men det förekommer väldigt ofta i Sverige och då vore väl jag redan död. (ironisk)

Men för bank-rån skall det bli döds-straff för, det är självfallet. (Om det finns goda bevis på att det var av en negativ tanke man gjorde det för)

 

Mord låter också rätt för dödstraff.

Om man dödar någon, får man betala sitt egna liv för att betala skulden.

Logiskt, men jag vet inte varför man inte borde införskaffa dödstraff i Sverige... bara tycker så utan motivation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dödstraff? Inte givet, men brottslingen borde själv få bestämma om man vill ha dödstraff eller sitta inne resten av sitt liv med en massa muskulösa fångar med svettiga armhålor.

Vissa vill inte sitta i fängelse utan få ett slut på det hela, man kanske tror på någon annan religion eller något.

Om man begått mord så ska det vara livstid eller om man själv vill dödsträff, om mna begått andra brott så ska man testas och få se om man är "för" galen för att släppas ut i samhället.

 

Sverige har en bra säkerhet med bra lagar och så men ibland så ska man vara hård så att man inte uppmanar andra att börja begå brott pågrund av Sveriges säkerhet och poliser.

 

Dock så tycker jag att fångarna i tex USA borde få mindre frihet i fängelset, inte få så många ställen som är obevakade som gärningsmannen passar på och smita.

Har hänt ett antal gånger och samhället känner sig inte lika tryggt då, iaf inte jag om någon kriminell släpptes ut i mitt område.

Visserligen är det så att något psyko rymt från Huddinge Sjukhus och visar sig i mitt område då och då som man får hålla ett öga och inte gå på avlägsna vägar.

 

 

För det första kan jag säga att jag tycker att dödstraff ska införas i Sverige. De som mördar ett barn förtjänar inte att leva. Men jag tycker inte att man ska få ha frihet som fånge att välja mellan dödstraff eller livstids fängelse. Straffet ska bestämmas i domstol, har man gjort något riktigt hemskt som att mördat ett barn förtjänar man inte att leva. Men har man kanske utfört flera rån och inga dog vid något av rånen så får man bara livstids fängelse. :

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

ALLA förtjänar att leva. Det är verkligen chockerande hur nedvärderande och arrogant ni uttalar er om brottslingar. Ni har ingen respekt för mänskligheten. Är det att sona ett brott om man dödas? För då handlar det om dubbelmoral; brottslingar får ej döda, men brottslingar får dödas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Vill du lägga ut en massa pengar på att vårda en galen mördare som efter några år för att göraom samma sak. ? Brottsligar får alltså mörda, som straff får de några år i fängelse, eller så påstår de att de är psykiskt sjuka och hamnar då på ett behandligshem i ett fåtal år. skit bra, verkligen -.-

 

Låt mig berätta en historia för er.

 

John Wayne Gacy, född 17 mars 1942. 1968 dömdes han till 10 års fängelse för att ha våldatgit en ung pojke. Samt att ha beställt en misshandel av en kompis. Han släpps ut efter 18 månader ( fängelset genomgick han psykoanalyser och liknande, som förklarade honom frisk). Han tog anställning som clownen Pogo på ett barnsjukhus. I samma veva började unga pojkar försvinna. När polisen gjorde en husransakan hemma hos John hittades 32 lik i huset och närliggande området. 10 maj 1994 avrättades han med giftinjektion på Menard Correctional Center. Hans sista ord var "Kiss my ass". Skulle den här mannen fått leva istället ?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Vill du lägga ut en massa pengar på att vårda en galen mördare som efter några år för att göraom samma sak.  ? Brottsligar får alltså mörda, som straff får de några år i fängelse, eller så påstår de att de är psykiskt sjuka och hamnar då på ett behandligshem i ett fåtal år. skit bra, verkligen -.-

 

Låt mig berätta en historia för er.

 

John Wayne Gacy, född 17 mars 1942. 1968 dömdes han till 10 års fängelse för att ha våldatgit en ung pojke. Samt att ha beställt en misshandel av en kompis. Han släpps ut efter 18 månader ( fängelset genomgick han psykoanalyser och liknande, som förklarade honom frisk).  Han tog anställning som clownen Pogo på ett barnsjukhus. I samma veva började unga pojkar försvinna. När polisen gjorde en husransakan hemma hos John hittades 32 lik i huset och närliggande området. 10 maj 1994 avrättades han med giftinjektion på Menard Correctional Center. Hans sista ord var "Kiss my ass". Skulle den här mannen fått leva istället ?

 

 

han skulle dö tycker ja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som mördar, misshandlar, våldtar e.t.c har antagligen blivit utsatta för ungefär samma sak själva. De kan ha blivit slagna och blivit sexuellt utnyttjade som barn, coh har kvar de hemska minnerna in i vuxen ålder. Och deras sinnen är då så härjade att för att bli av med de minnerna måste dom "släppa ut dem" d.v.s utföra dem i verkligheten och tror då att det ska hjälpa dem. Om man sätter dem i fängelse i 10 år så har de fortfarande kvar minnerna, och när de kommer ut tänker de att de måste ha gjort fel förra gången och försöker igen. Om man ger dem vård, kanske de får hjälp att klara av att bearbeta de hemska minnerna och klara av att leva vanliga liv. Så allt de gör är att försöka bli av med en plåga som plågar dem HELA tiden, 24 timmar om dygnet, och de ska de dödas för?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som mördar, misshandlar, våldtar e.t.c har antagligen blivit utsatta för ungefär samma sak själva. De kan ha blivit slagna och blivit sexuellt utnyttjade som barn, coh har kvar de hemska minnerna in i vuxen ålder. Och deras sinnen är då så härjade att för att bli av med de minnerna måste dom "släppa ut dem" d.v.s utföra dem i verkligheten och tror då att det ska hjälpa dem. Om man sätter dem i fängelse i 10 år så har de fortfarande kvar minnerna, och när de kommer ut tänker de att de måste ha gjort fel förra gången och försöker igen. Om man ger dem vård, kanske de får hjälp att klara av att bearbeta de hemska minnerna och klara av att leva vanliga liv. Så allt de gör är att försöka bli av med en plåga som plågar dem HELA tiden, 24 timmar om dygnet, och de ska de dödas för?

 

Bättre att pedofilas får behandlas som skit än att de behandlar oskyldiga BARN som skit genom bl.a. våldtäkt!

Jag har ingen som helst medkänsla för dessa lågt stående individer.

Du låter som en pedofil själv eftersom du försvarar deras beteende, fyfan för sådana som du!

Du försöker vara så j*vla PK, men nu gör du mig förbannad på riktigt, jag mår illa av att någon överhuvudtaget kan försvara en pedofil som förgriper sig på små barn.

Du är inte mer värd än en kotte i mina ögon om du försvarar pedofili, jag skäms över att vara Umebo.

 

EDIT: Förtydligande.

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, för det första, akta dig för att utrycka dig så starkt, det kan tolkas som §1.1 i vissa personers ögon, för det andra: Klart jag inte försvarar att pedofiler ska få våldta barn, jag försöker bara få dig att fatta att de inte är onda demoner utklädda till människor.

 

Om man bara hugger halsen av varenda pedofil (eller ger spruta eller vad f*n man gör), så har man blivit av med en pedofil, men man går miste om kunskap om t.ex varför de våldtar barn, får man reda på varför de gör det kan man lättare hindra att sådant händer i framtiden. Även om vården inte "botar" någon, så kan man iallafall få ut information om peddos från dem.

 

Som den där killen som nyligen våldtog och knivskar två unga flickor, det stod nästan direkt klart att han var skyldig, och om du bestämt över rättssystemet så antar jag att han hade skickats till galjen med en gång. Men eftersom att de undersökte honom innan domen så kom de fram till att han var påverkad av anabola steroider. Så nu vet man att anabola kan leda till våldtäkter, och därmed har man fått nyttig kunskap om pedofiler som kan hjälpa att hindra fler våldtäkter i framtiden, men om man avrättat honom direkt så hade fler kunnat börja gå på anabola och våldtagit folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, för det första, akta dig för att utrycka dig så starkt, det kan tolkas som §1.1 i vissa personers ögon, för det andra: Klart jag inte försvarar att pedofiler ska få våldta barn, jag försöker bara få dig att fatta att de inte är onda demoner utklädda till människor.

 

Om man bara hugger halsen av varenda pedofil (eller ger spruta eller vad f*n man gör), så har man blivit av med en pedofil, men man går miste om kunskap om t.ex varför de våldtar barn, får man reda på varför de gör det kan man lättare hindra att sådant händer i framtiden. Även om vården inte "botar" någon, så kan man iallafall få ut information om peddos från dem.

 

Som den där killen som nyligen våldtog och knivskar två unga flickor, det stod nästan direkt klart att han var skyldig, och om du bestämt över rättssystemet så antar jag att han hade skickats till galjen med en gång. Men eftersom att de undersökte honom innan domen så kom de fram till att han var påverkad av anabola steroider. Så nu vet man att anabola kan leda till våldtäkter, och därmed har man fått nyttig kunskap om pedofiler som kan hjälpa att hindra fler våldtäkter i framtiden, men om man avrättat honom direkt så hade fler kunnat börja gå på anabola och våldtagit folk.

 

Jag vägrar acceptera att folk kan försvara pedofili & folk som försvarar pedofiler är inte värda mer en en kotte vilket också framfördes i inlägget som var ett svar på ditt inlägg som i mina ögon var ett försvarande av pedofili.

 

Jag säger inte att dödsstraff ska finnas för pedofiler, det är alldeles för humant & snällt.

Jag anser att pedofiler ska "bli omhändertagna" av riktiga kriminella som verkligen HATAR pedofiler & våldtäktsmän så de får känna på hur det är att vara ynklig & maktlös.

Varför de våldtar? Psykisk störning.

Och ja, jag ger f*n i hur psykiskt sjuk någon är ifall man förgriper sig på ett litet oskyldigt barn, det är det fegaste & sjukaste man kan göra & jag fördömer alla sådana handlingar jävligt hårt. Det finns inget försvar för en sådan handling & jag skiter i deras uppväxtsförhållanden, de är inte värda mer än smågrus!

 

Varför ska missbruket av anabola sluta bara för att det är uppenbart att Kenny Wiklund var påverkad av anabola + alkohol när han mördade sin 12-åriga (!!!) styvdotter & våldtog & knivskar hennes 13-åriga (!!!) kompis?

Vet du ens varför folk börjar använda anabola?

Jag tror knappast att det är för att få en ursäkt att våldta & förgripa sig på små barn!

 

Ja, jag vet att jag har en hätsk ton, men mitt hat för pedofiler är enormt & jag vägrar acceptera att folk skriver med "snälla ord" om pedofiler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...