Hoppa till innehåll

Drömmar


Shaddy
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag brukar ofta drömma precis innan man har somnat på riktigt att jag går på en gräsmatta och kan bara titta ner. plötsligt kommer en liten kant som jag ALLTID ramlar ner för. Å då rycker jag till all världens och blir lika irrterad varje gång.

 

Amagad. Jag har typ precis samma problem. Gimme your msn så kan vi prata närmare om detta fenomen. Fast för mig handlar det inte om en gräsmatta. För mig ramlar jag typ ner för sängen typ.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 184
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag brukar ofta drömma precis innan man har somnat på riktigt att jag går på en gräsmatta och kan bara titta ner. plötsligt kommer en liten kant som jag ALLTID ramlar ner för. Å då rycker jag till all världens och blir lika irrterad varje gång.

 

tror inte det är bara du och han som har det problemet, det är rätt vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förut när jag var mindre så drömde jag var hemme hos mormor och så kunde jag kunde vända på låsen på toalett dörrar (vända=göra så att man låser upp utifrån) sen skulle typ tyskland invadera men då kunde jag inte vända på låset till toalett dörren längre så då var jag typ förlorad eller nått sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Dröm 3:

Jag och en kompis var vilse i ett snöigt berg. Vi hade på oss sommarkläder men kände inget av kylan.

Vi gick och gick i snön, rätt så desperata, vilket man borde vara när man är vilse i ett snöigt berg.

Plötsligt kom Shrek, alltså den där animerade träsktrollet, på en motorcykel och erbjöd oss att åka med honom. Vi följde med på hans stora motorcykel till en grotta där Musse Pigg fanns. Han frågade Shrek vilka vi var.

Efter en kort konservation så beslöt de sig att Shrek skulle köra oss ner från berget, längs en smal väg med väldigt stup på ena sidan.

Så vi tre, jag, min kompis och Shrek åkte ut från grottan och åkte på en jättesmal väg, med stor bergvägg på ena sida och stup rakt ner på andra sidan.

Slutligen nådde vi ett vägskäl, där vägen delade sig och Shrek valde den till höger, som var vägen ur berget.

Men efter en bit nådde vi ett stor stenras, som helt blockerade vägen. Shrek vände motorcykeln och åkte tillbaka till vägskälet, och vi tog till vänster.

Den vänstra vägen ledde oss tillbaka till grottan med Musse Pigg. Shrek berättade för honom att den högra vägen ner från berget var blockerad.

Musse Pigg tryckte på en stor röd knapp. Nu skulle vägen vara fri från stenar, enligt honom.

Vi åkte ur grottan ut i snön och körde samma smala (och farliga) vägen till vägskälet, där vi återigen tog till höger.

Tyvärr upptäckte vi att vägen fortfarande var blockerad av massor stenar. Vi tvingades återvända till vägskälet och vidare genom vänstra vägen till grottan.

Musse Pigg tryckte igen på knappen och lovade oss att nu skulle vägen vara fri.

Vi återvände, men sorgligt nog var det fortfarande fullt av stenar.

Vi åkte tillbaka till grottan, där Musse Pigg tryckte på knappen och övertygade oss att NU var vägen fri.

Det fortsatte så i flera varv, vägen var aldrig fri men vi lät oss alltid övertygas av Musse Pigg att NÄSTA gång skulle vägen vara fri.

 

Någonstans där tog drömmen slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man drömmer så kallas det REM-sömn (Rapid Eye Movement) ifall det är någon som undrar, och det gör vi med cirka 90 minuters intervall varje natt. När jag läste om det, någon gång innan 2000, så hade inte forskarna riktigt kommit fram till varför man drömmer än. Har inte uppdaterat mig sen dess heller.

Man har ju testat att väcka folk ur deras REM-sömn, för då vet de om att de drömmer, och då kan de senare styra sina drömmar lite hur de vill.

Men det är skitsvårt att styra drömmar har jag märkt, inte så lätt som man hoppas på.

Redigerat av (>\_/)>/^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men man kan ju styra sina drömmar, ibland i alla fall. När jag drömmer så känns det inte som allt redan är scriptat. Det känns verkligt och som att man rör sig och tänker precis som i verkligheten.

Fast det klart, när man inte vet att man drömmer så slänger man ju sig inte ner för ett stup bara så där, vilket man kanske får lust att göra när man är medveten om att man REM:mar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, ungefär så jag ville förklara det. Jag har märkt att för det mesta när jag drömmer, så brukar jag alltid vakna kort därefter. Men det är inte alltid så att jag minns mina drömmar innan jag har vaknat. Har för mig att det var som så att man måste vakna ur REM sömnen för att minnas dem. Och gör man det så är man nog rätt medveten om att man drömmer, men inte innan dess. Innan det kan det nog vara lite tufft att avgöra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Ibland när jag är lite småkär i någon person, så brukar jag oftast drömma mig till det att vi blir ihop.

Men inte alltid jag lyckas, ibland blir det som en mardröm.

 

Min kompis blir ihop med tjejen och låtsas inte känna mig mera.

Det är en vanlig dröm jag brukar ibland få.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drömmde att jag såg en svinbra film, när jag vaknade tänkte jag: "nu ska jag genast gå å leta upp den på internet".

Konstigt nog hade jag visst knåpat ihop en egen film :/

Jag kanske ska satsa på en karriär som filmskapare, jag har ju nu en bra idékälla ;)

 

 

Samma för mig, fast jag glömde en del av den sen. Det jagh minns mest var i slutet när en biljakt och huvudpersonerna blev jagade av en skurk typ. Huvudpersonerna men killen bakom ratten körde ner för ett stup som typ va oändligt. när dom föll förlovade dom sig samtidigt ( :wub: ). När dom till slut landar så landar dom i vattnet, på nåt mirakulöst sätt överlever dom och filmen slutar med att dom gifter sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag var mindre drömde jag en dröm flera ggr med några veckors mellanrum.

jag var på mitt sommarställe och gick in i huset. där inne står ett akvarium (finns ej i vekligheten) jag tittade på fiskarna i akvariumet ett tagg. sen kommer det en triceriatops och säger något till mig (kommer inte i håg vad). jag springer ut ur huset och ner för gatan. medans jag springer vänder jag mig om och tittar bakåt.

triceriatopsen och en tyranosaurius rex står bakom en 2 m hög, röd tegelmur.med

mig springer 50 st militärer och skjuter mot dinosaurierna. jag springer mot ett stort hus som bara är halvfärdigt.(det är värkligen halvfärdigt. hälften av huset är färdigbyggt och inrätt medans andra halvan inte xisterar.)jag springer in i huset och gömer mig under trappan och då vaknar jag.

 

P.S ser ni också er själva i tredje person i era drömmar? D.S

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...