Jag tror kontrollerna kommer bli bra, ska bli kul med något nytt..
Wii Kontrollerna
Undrar dock hur kontrollerna kommer fungera i Super Smash Brawl. Hoppas dom har vanliga kontroller till det spelet.
↗ till inläggetUndrar dock hur kontrollerna kommer fungera i Super Smash Brawl. Hoppas dom har vanliga kontroller till det spelet.
man lär väl kunna spela med den andra Wii kontrollen?
Wiikontrollerna verkar vara väldigt bekväma och bra. Har läst en del om Wii och dess kontroller i tidningen Gamereactor. Har bara ett ord och säga; Coolt.
Jag tror att Nintendo kommer göra dundersuccé med de nya kontrollerna. Speciellt rörelsedetektor-biten verkar lovande.
Tror jag också :)
Jag tänker iallafall köpa Wii.
Det tänker jag också. Den är förvånadsvärt billig!
Tycker den påminner om min TV-kontroll :visslar:
Den ser inte så skön ut men den ser grymm ut
Hmm...Kanske....3/10
Har du egentligen läst om kontrollen Gold Pidgey? Den har rörelsedektektorer och högtalare. Wii-kontrollen kommer bli den bästa handkontrollen till en konsoll någonsin!
↗ till inläggetDe kommer äga alla andra ;) Eller kanske inte Gamecubes.
Man kommer att kunna koppla in Gamecube's kontroller i den. :)
Det stod i alla fall i tidningen Gamereactor. =)
Japp, det skulle tydligen finnas fyra uttag för Gamecube kontroller bakom en dold motorhuvs-liknande lucka i konsollen.
Wii kommer äga över allt!!
Men jag undrar om nintendo sony och microsoft kommer i framtiden kommer konqurera om den sortens kontroll?
Kanske Microsoft, men jag tvivlar på att Sony kommer att göra det.
Det är möjligt, men den här kontrollen kanske inte överlever så länge man vill! :unsure: :wacko:
Visst är jag också väldigt uppspelt över Wii, men inte kan jag säga att den kommer vara deras bästa konsol när man inte har sett den in-action. Samt att de kommer antagligen göra en ny konsol senare som kan vara ännu bättre än det vi har nu (VR kanske?). Kontrollen är inte allt, jag är mer sugen på att se hur kontrollen kommer att fungera med spel som redan finns, eftersom jag anser att de är otroligt bra serier som finns till GC nu.
Jag tippar på att den kommer fungera bra efter lite träning, practice make perfect. :)
Och det är nog möjligt att både Microsoft och Sony härmar, de tre giganterna gör ju det av varandra hela tiden, det är dock bra att Wii kommer bli billigast(tror jag i alla fall).
Enligt Nintendo så är det sagt att Wii kontrollen ska vara bekväm och lätt att använda redan första gången man testar den, så att alla kan spela. =)
Jag har läst om kontrollen till Nintendo's nya konsol Wii och den verkar allt annat än svårt att styra med. De säger att den är lätt att använda, mest på grund av att det inte är så mycket knappar på kontrollen. Det som är en annan cool funktion med kontrollen är att man kan slås med kontrollen som ett svärd på Zelda etc. :o
Jag harför mig att den skulle vara rörelsecensoerade eller iaf om man spelar ett skjutarspel ska man hålla kontrollen som en pistol. Har hört detta nånstans.
Du har helt rätt. Om man till exempel spelar Legend of Zelda: TP och svingar kontrollen som ett svärd så gör Link det i spelet också. Det är detta som Nintendo satsat på. De vill att Wii ska bli något helt unikt med den nya spelkänslan.