Gäst 48893 Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 1. Jag skulle vilja göra en egen ikon som jag kan använda på skrivbordet. 2. Jag skulle vilja göra en egen ikon som jag kan använda på min hemsida i adressfältet och i favoriter-mappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 ladda ner gif movie gear i 15 dar & spara en bild som .ico klistra in denna koden i <HEAD> <link rel="shortcut icon" href="bildens addres.ico" type="image/x-icon" /> är osäker på om det ska vara / i slutet det finns också andra program där man gör ikoner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 Ikoner på skriv bordet är det bara och ta ett ikon mått och spara den som .icon (går i dom flesta bildbehandlingsprogrammen.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 Skrivbordet funkar, men inte internet. Vad menar du med i <html>? Efter eller mellan < och > tillsammans med html? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 (redigerat) Kan visa lite mer detaljerat så du förstår. <html> <head> <link rel="shortcut icon" href="bildens addres.ico" type="image/x-icon" /> </head> <body> Vad som helst här.. </body> </html> Kodar du din hemsida förhand eller använder du dig av en editor? I de flesta editors finns det så att man även kan se kodläget, hittar du det inte så kan du kolla i hjälpavsnittet på programvaran. Redigerat 26 Maj 2006 av Rage Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 27 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2006 Adressen då? Internet adress eller C:\Documents and settings\Blablabla....? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 28 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2006 Ifall att du har bilden i samma mapp som HTML-filen så är det bara att skriva bildens namn(mycket viktigt, glöm inte .ico på slutet) ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 29 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2006 Funkar inte :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.