Hydro Cannon är faktiskt rätt onödig, använder man den måste man stå över en omgång.
Vilken E4 Var Svorast
Är det inte Hydro Pump ni snackar om???
↗ till inläggetNej!Jag brukar byta till en bra pokémon i mellan.Hydro Cannon är faktiskt rätt onödig, använder man den måste man stå över en omgång.
G2:Nej.Det är Hydro Cannon.
↗ till inläggetDu måste ha National Dex på Leaf Green för att det ska funka. Man ska ha 60 Pokemon i pokedexet och prata med Oak för att få det, tror jag. Man måste ha ca 7 Badges innan.Hmm, när jag skulle trada från Leaf Green till ruby funkade det inte!
Då är ju Hydra Cannon ungefär som Hyper Beam. Men skadar den lika mycket?
Hydro Cannon skadar mera än Hyper Beam men dom har licka mycket i power.
Hydro Cannon är skräp. Inget att ha. Hydro Pump och Surf är bättre.
Så är det.
Håller med, min Tentacruel kan båda. =D
Det är Surf som är skräp(om man räknar med skadan)!
↗ till inläggetman behöver inte träna nåt länge om man har fångat Zapdos,Moltres och Articuno innan E4. :kung:E4 på LG för man måste träna så h***a länge innan det blir tal om E4 där.
Det är väl pokemon guls E4 som är svårast.
Pokémon_Raiser:Jag har dom tre legendariska fåglarna men jag har ÄNDÅ inte klarat E4!
↗ till inläggetOch de är lätta att fånga? Ok, ultra ball el. timer ball fångar väll dem, till slut, men om man inte vill fånga dem så tar det sju h**s tid.E4 på LG för man måste träna så h***a länge innan det blir tal om E4 där.
↗ till inläggetMattedags igen.Det är Surf som är skräp(om man räknar med skadan)!
Genomsnittsskada per omgång:
Hydro Cannon:
Acc: 90%=0.9
Power: 150...............................150*0,9/2 = 135/2 = 67.5 genomsnitt
Omgångar att använda:2
Hydro Pump:
Acc: 80%=0.8
Power: 120...............................120*0,8/1 = 96/1 = 96 genomsnitt
Omgångar att använda: 1
Surf
Acc: 100%=1.0
Power: 95..................................95*1,0/1 = 95/1 = 95 genomsnitt
Så man kan se att Hudro Pump och Surf är mycket bättre än Hydro Cannon.
Surf och Hydro Pump är ungefär lika bra.
Mattedags igen( :( ):
Hydro Cannon:
Acc: 90%=0.9
Power: 150...............................150*0,9/2 = (pokémonen är utplonad ;) !)135/1 = 135 genomsnitt
Omgångar att använda:1(För pokémonen är ju "död" ;) !)
Hydro Pump:
Acc: 80%=0.8
Power: 120...............................120*0,8/1 = 96/1 = 96 genomsnitt
Surf
Acc: 100%=1.0
Power: 95..................................95*1,0/1 = 95/1 = 95 genomsnitt
Så man kan se att Hydro Cannon ÄR mycket bättre än Surf och Hydro Pump :student: .
Ähum... har du räknat med att Hydro Cannon behöver två omgångar? Pokémon som använder den måste ladda upp efter attacken. Så 135 måste delas med två. 135/2=67,5.
Jag vet men pokémonen är ju redan "död" så det blir bara en gång :D .
det är inte säckert för mot typ garys sista pokemon om man tar hydro cannon och han har 10 hp kvar så kan han attackera två gånger och hans pokemon är så väl tränade(som brock brukar säja) så det blir svårt att över leva dom två attackerna.
Hände mig fast hade charizard och attackerade med blast burn.
Kanske för Hydro Cannon(Water)tar dubbla skadan på Fire pokémon och Blast Burn(Fire)tar halva skadan på Water pokémon.
Även om du gör så att din motståndare svimmar, så måste du ladda om när motståndaren har tagit ut nästa pokémon.