💬
Logga in
Fuska.se

Guide För Att Slippa Virus/Spyware

73 svar · startad

Moderator
↗ till inlägget

Tjenare! Har lite frågor som nån kanske vill svara på. Kan inte så mycket om datorer men ändå.

1. Kan det vara så att jag som använder mac, kan göra så att andra som använder samma nätverk får virus? Jag vill alltså inte gör detta, undrar bara om det kan hända. :P

2. Och på vilka sätt kan det påverka mig om en annan dator på nätverket har virus?

Jag tror nog att du skulle kunna bli "smittad" av den datorn om ni delar filer. Sen om det är virus i nätverket är en annan femma.
↗ till inlägget

häller med!

akta er för F-secure !

vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P )

Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset !

Jag hatar det virus skyddet

(det är inte riktigt så det går till :P )

F-Secure är värre en va pop-up virusen själva!

Avira är inget som jag rekommenderar. När jag hade ett virus i system filen "winlogon.exe" valde Avira att ta bort hela filen utan varning. Blev tvungen att formatera om allt. :(

2 Feb 2011

Lite till frågor.

Kan virus påverka internet uppkopplingen?

Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det.

3 Feb 2011
↗ till inlägget

Lite till frågor.

Kan virus påverka internet uppkopplingen?

Och om jag är på någon sida, kan jag göra så att andra som har PC och som använder samma nätverk, får virus även fast jag som använder Mac inte får det. Notera att jag inte vill göra det.

Nej, det går varken på Mac eller Windows.

6 Feb 2011

Är avast ett bra virusskydd?

13 Feb 2011
↗ till inlägget

Är avast ett bra virusskydd?

Ja.

24 Feb 2011

Är inte denna tråd från 2006 lite utdaterad?

Måste väl finnas bättre virusskydd nu, eller så kanske inte detta som han beskrev på guiden, inte gäller längre. Eftersom virus, trojaner och allt sådant blivit allt smartare?

2 Oct 2014

Vet inte om någon bryr sig om den här tråden längre men jag kan starkt rekommendera Avast. Funkar bra för mig även om det är gratis versionen.

31 Jul 2016

Mycke problem med avast..

12 Aug 2016

Grym guide :)

16 Mar 2017

Xvirus anti-malware free och ett bra Av program kommer att skydda vem som helst bra.

5 May 2017

Jag kan hjälpa dig att rensa datorn från malware

26 May 2017

=) hello

Senast ändrad:

Dave37 gillar det här
9 Jul 2017

kaspersky e kanon bra

26 Jul 2017

Shutit10 e bra för windows 10 o stänga av massa onödiga updates osv, kolla in det

Senast ändrad:

27 Jul 2017

Avast gratis versionen?

31 Jul 2017
↗ till inlägget

Avast gratis versionen?

Är bra

10 Aug 2017

Släng ut den genom fönstret

11 Aug 2017
↗ till inlägget

Släng ut den genom fönstret