💬
Logga in
Fuska.se

Regler För Användarnamn

107 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
Trådstartare #1

Jag har sett många konstiga användarnamn här på fuska. Jag stör mig lite på det ibland, vissa heter bara massa tecken, andra kanske bara nummer. Jag vet andra sidor som har regeln att ett man måste innehålla 75% bokstäver (a-ö). och får inte innehålla mer än 10% tecken som inte är bokstäver eller siffror (._-#"¤>| m.m.)

Det skulle bli mycket snyggare forum där de flesta har normala namn, det skulle vara mycket lättare att komma ihåg namnen. Det skulle vara mycket lättare att prata med folk utan att säga fel eller inte veta namnet.

Det borde också inte vara tillåtet att ha ett namn på över 15 tecken. 15 tecken är ändå till exempel: "The Super Player!", vilket ändå är mycket. När det närmar sig 20, till exempel: "The Super Duper Player!", blir det för mig lite för mycket för att de ska se klokt ut. Jag har även sett namn långa som "The Super Duper Hyper Player!", och då är det på tok för långt.

Jag tror dessa regler skulle vara viktiga för fuska, dels för att de gör kommunikation lättare och det ser framför allt mycket snyggare ut. Om man skulle råka missa reglerna när man reggar sig, bör man dock inte bli varnad, snarare tillsagd att byta namn. Det är ju ändå inte så många som heter något "Oriktigt" så det skulle inte vara så svårt att införa. De som redan heter så kan till exempel få byta man gratis.

/Xade

Nivå 12 · Mästerfuskare

sant

Nivå 3 · Lärling

jag håller med !

6 Jul 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Bra idé

jupp good idea!

Nivå 7 · Fuskare

jag borde få byta då =) men det är en bra ide

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

En mycket bra idé, det borde stå regler för användarnamn där man registrerar sig. =)

Nivå 2 · Novis

Använd sunt förnuft när ni väljer användarnamn så löser det sig nog. Räcker med en liten ruta där det står något i stil med "Använd sunt förnuft när ni väljer användarnamn!". Typ.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
Trådstartare #9

Men alla vet inte vad sunt förnuft är. Det finns ju avatarregler och signaturregler, man kan ju lägga in en liten del där som heter användarnamnregler.

Nivå 4 · Lärling

Väldigt bra idé!

Det kan inte vara så svårt och skriva till lite regler för användarnamn så det borde admin kunde fixa. Hoppas det kommer till uppdateringen eller Projekt F som det kallas.

Nivå 3 · Lärling

projekt ???

Nivå 5 · Fuskare

Hade inte du skapat denna tråd så att jag nog varit kreativ nog att och tagit initiativet själv.

Vill även tillägga en sak: Det finns folk som heter saker som the_heroin och liknande vilket egentligen inte borde få ske.

Därför så tycker jag att det är lika viktigt att få bort dessa namn som det är att få bort "nummer-namnen" etc.

Alla saker som inte är lagliga borde inte vara tillåtet att heta på en såndan här stor sida, håller med Skuggan. Hur skulle de se ut om någon hette Anti_negrar, det skulle få konsekvenser.

Nivå 3 · Lärling

Neeej! :(

Nivå 8 · Veteranfuskare

Skulle vara bra om det kom en sån regel. Speciellt när det finns dom som heter lite störiga saker.

@Skuggan: The heroin betyder inte det alla tror. Heroin betyder hjältinna på något språk ;)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Skulle vara bra om det kom en sån regel. Speciellt när det finns dom som heter lite störiga saker.

@Skuggan: The heroin betyder inte det alla tror. Heroin betyder hjältinna på något språk ;)

Spelar ingen roll, ordet kan tolkas på olika sätt och är därför ej passande i ett forum där medelåldern ligger på 11 år.

"The heroin" tror jag de flesta tolkar som drogen, den förbjudna och livsfarliga heroin. Det vore mycket bättre om alla medlemmar hade rena namn som "Xade, Rowyn, Dannie, Corpsegrinder etc." Gillar inte namn som __0017__ __raY_ etc.

Nivå 9 · Veteranfuskare

ja för sjutton!!! det finns tillochmed folk med mellanslag i namnet (eller annat mellanrum) Skitstörande!

Nivå 11 · Veteranfuskare

Bra idé, jag har en del siffror i mitt användarnamn men jag skrev fel när jag registrerade mig, det ska vara en nolla mindre. Men vem orkar med sådana här användarnamn: ║╔╗║╚╝║╔╗║ ?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in