💬
Logga in
Fuska.se

Trådlöst?

13 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag har försökt få igång trådlöst med ds ett tag med min Fm114p(trådlös netgear router) Men jag har aldrig lyckats,jag har prövat att slå in wep, ip, o allt manuellt,men ändå så fungerar det inte...har någon någonsin lyckats med fm114p? :huh:

Jag vill inte köpa en sån där svindyr usb connector. :unsure:

Nivå 6 · Fuskare

Din router har inte AOSS som krävs för att man ska kunna ansluta till den med DS.

Så det finns bara 2 sätt, köpa en router med AOSS, eller köpa en Nintendo Wi-Fi USB Connector. Rekommenderar USB Connector, den är billigare än många routrar och den är väldigt lätt att få igång så man kan spela.

16 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling

min router har ej AOSS, men jag kan koppla till den med DS.

17 Aug 2006
Nivå 1 · Novis

Va? hur menar du? min router har inte AOSS heller. Menar du att man inte måste ha AOSS!? *hoppas* :o

Nivå 3 · Lärling

ja, man behöver ej det.

Nivå 1 · Novis

Åh! hur gör du!?!?!?!? *very happy*

18 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling

man klickar på "search after a access point", som man gör i WiFi-Inställningarna, så letar den efter en trådlös router.

sen när den hittat en router (om den gör det), så står dom listade på listan som kommer upp.

hänglåsen visar om de är tillgängliga eller inte:

blåfärgad och öppen: fri tillgång för uppkoppling

rödfärgad och stängd:kräver att WEP-nyckeln fylls i innan man kan koppla upp sig

gråfärgad och stängd:ingen tillgång till att koppla upp sig. kan bero på inställningarna på routern

Nivå 1 · Novis

Ja men min hittar inte vår router även om jag sitter brevid den. Jag tror din har AOSS även om det inte står.

Nivå 3 · Lärling

ne... den har ej det.

isånnafall så borde det finnas en knapp som slår på det på router.

och om man bara kan koppla till AOSS-router, så borde det väl bara det finnas EN knapp på WiFi-inställningarna.

19 Aug 2006
Nivå 1 · Novis

Öhhhh...okej. Jag fattar inte så mycket av det här med Router.

Hur mycket kostar en USB Connector?

20 Aug 2006
Nivå 7 · Fuskare

450..

Nivå 16 · Legendfuskare

jag har en trådlös router som det står wifi på men jag använder USB conector.

PS. nån gång måste ni köpa wifi om ni ska vara online med Wii :)

23 Aug 2006
Nivå 5 · Fuskare

Ray2704: det finns ju ingen knapp på routern som sätter på och stänger av AOSS, det finns väl hela tiden? våran router har ingen sån knapp iaf men den har AOSS...

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

min router har ej AOSS, men jag kan koppla till den med DS.

Vad heter din router?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in