💬
Logga in
Fuska.se

Starta Fotbollslag

15 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Ja, nån som vet hur man gör och vad man bör tänka på

22 Aug 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Försök att samla ihop ett gäng fotbollsintresserade grabbar i dit eget kvarter, hitta sedan på ett namn till klubben, samt gör upp träningsdagar. Det blir en bra början. :)

Nivå 1 · Novis

ja tror ni måste anmälla ert lag till svenskafotbollsförbunet om ni vill vara med i en serie

men det e bara vad ja tror

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tror inte att ett gäng femtonåringar kan spela i en riktig serie...

Hmm, först starta ett lag som alla ortar gör. Sammla in ungdomar. Börja träna på en plan. Försök och få in nya medlemar. Dem ska betala för det. Sen så sparar ni till cuper och sånt. Sen så registerar ni ert lag på Svenskafotbollsförbundet när ni är redo för lite tuffare utmaningar. Så får ni börja i någon serie.

23 Aug 2006
Nivå 5 · Fuskare

Jag tror som DonkeN säger, att det är en bra början, det är nog rätt svårt att starta ett lag bara sådär.

24 Aug 2006

Såsom klubblag som Barcelona, Juventus och såna klubbar så var det ungdomar som starta lagen. Enligt Juventus så var det några killar som satt i en park och planera.

Nivå 12 · Mästerfuskare

var seriösa. Det håller inte att springa runt och flamsa. En person måste vara chef och bestämma.

25 Aug 2006

Mm man får ta det på seriöst sätt. Tänka ut i månader.

ni måste nog ha en som sköter den ekonomiska biten

Nivå 11 · Veteranfuskare

En fotbollsintresserad förälder kanske?

ja men det är nog en j*vla massa jobb med allt.det viktigaste är ju att ha en plan och ett bra namn

Nivå 8 · Veteranfuskare

Namn är väl inte så viktigt :/ Men ni kommer inte komma särskilt långt utan en tränare, så försök skaffa en tränare, och nån som håller i klubben. För som Ripto säger så får inte ett gäng ungdomar anmäla sig hur som helst i en serie. Plan kan vara ganska svårt att hitta eftersom den måste skötas, men i början duger kanske en klippt gräsplätt. Lycka till :)

26 Aug 2006

en tränare och hemmaplan är väl det viktigaste att skaffa.

sen namnet.... Alk IS är ju ett bra namn ifall man frågar mig

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #15

Vårat innebandylag har lagts ner och det var där vi tänkte starta laget isåfall. Bara ca 150 meter från mig finns det en gammal fotbollsplan som ett korplag hade för ca 20 år sen. Parkering, mål och omklädningsrum finns där också.

27 Aug 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Det låter ju perfekt, kan ni inte träna och spela matcher där då?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in