💬
Logga in
Fuska.se

Stulna Forumtrådar

53 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 3 · Lärling

undrar bara om soffis fick en varning för detta?

det står ju ingen stans i reglerna att man inte får kopiera.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Alla trådarna är låsta, de klistrade är nedtagna och Soff är varnad.

Nu behöver ni inte snacka om hur vi ska straffa honom mer, för han har redan blivit bestraffad.

Hur de gör på FFU vet jag ej.

↗ till inlägget

det står ju ingen stans i reglerna att man inte får kopiera.

Soff bröt mot upphovsrättslagen. Han kan med andra ord bli anmäld om de på FFU vill ta det så långt, vilket jag hoppas att de inte gör, men dem så många trådar så vet jag ej hur de gör.

men draghon det står ju inget i reglerna om att man inte får kopiera texter

Nivå 12 · Mästerfuskare
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag.

Soff bröt mot upphovsrättslagen. Han kan med andra ord bli anmäld om de på FFU vill ta det så långt, vilket jag hoppas att de inte gör, men dem så många trådar så vet jag ej hur de gör.

Hur svårt är det att fatta?

Han bröt inte mot en REGEL utan en LAG. Det är emot lagen att ta någons verk och påstå att det är ens eget verk. Det gäller texter, musik och andra saker man kan skapa.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

"eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag."

Upphovsrättslagen är en svensk lag.

Så, jo han bröt mot en regel.

men har dom copyright på texterna då, har dem på FFU begärt det enligt lagen?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

men har dom copyright på texterna då, har dem på FFU  begärt det enligt lagen?

Vad man än gör så är det copyright på texter, musik, etc. Man behöver inte begära sånna saker, de träder i kraft så fort du skapat något.
↗ till inlägget

men har dom copyright på texterna då, har dem på FFU  begärt det enligt lagen?

jaja, jag får väll ge mig då.

men vad får han för straff ifall FFU skulle anmäla honom?

Nivå 3 · Lärling

böter tror jag

det är ju samma brott som fildelning i princip

Senast ändrad:

så kan jag anmäla en som gjorde ne snarlik tråd som jag eller?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag som trodde att Soffan var en seriös medlem! <_<

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

så kan jag anmäla en som gjorde ne snarlik tråd som jag eller?

Nej det kan du inte, såvida du inte kan bevisa att personen har kopierat ditt.

Så det är helt tillåtet att göra en snarlik tråd, sålänge den inte är kopierad rakt av.

ok då fattar jag

Nivå 5 · Fuskare

Jag kan öppet, säga en som kopierar mycket mer än soffan... Och det tänker jag ochså även om det är lågt.

"Morad" har ju i princip kopierat rent av recensionerna på reklam.

Soffans beteende, är inte acceptabelt, men som sagt get over it, ni är nog själva inga helgon.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Nu har Soffan fått två varningar, var det för att han kopierat texter utan att ha copyright och lagt upp de i debatt forumet?

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det trodde jag faktiskt aldrig om han. Dock så är det andra som har gjort likadant. Men Soffan :(

Nivå 6 · Fuskare

Hmm, det var såklart fel av Soffan. Men som MascarPone sa, klandra han inte för mycket. Ja menar, det finns många andra på det här forumet som har kopierat någonting och klistrat in i Fuska.se

Soffan är en snäll kis, det har jag fått se i Gruppforumet BO där han skrev i. Han har säkert lärt sig sin läxa, och han blev säkert frestad av att kunna kopiera texter och ge till andra och få positiva kommentarer. Det vill väl vem som helst...

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Hmm, det var såklart fel av Soffan. Men som MascarPone sa, klandra han inte för mycket. Ja menar, det finns många andra på det här forumet som  har kopierat någonting och klistrat in i Fuska.se

Soffan är en snäll kis, det har jag fått se i Gruppforumet BO där han skrev i. Han har säkert lärt sig sin läxa, och han blev säkert frestad av att kunna kopiera texter och ge till andra och få positiva kommentarer. Det vill väl vem som helst...

Fyfan vad bra sagt.

Jag menar även om kanske inte Soffan känner mig jätte jätte bra, så kan jag intyga att han tillhör den snälla niondelen här på fuska.se.

Nivå 0 · Nykomling
Jag menar även om kanske inte Soffan känner mig jätte jätte bra, så kan jag intyga att han tillhör den snälla niondelen här på fuska.se.

Det är sak samma, han har brutit mot en regel, och därmed så ska han bestraffas (om det nu blir något sånt) precis som en av de elaka niondelarna. Man ska inte bestraffa för ens personlighet, utan för dennes ageranden.

:medieval:

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.