💬
Logga in
Fuska.se

Alkohol Och Droger Bland Ungdommar

85 svar · startad

↗ till inlägget

vet endel som gör allt ( typ alla j*vla ungdomar i hela j*vla vårgårda har sex dricker och knarkar vad jag vet ), så himla dumma i huvet.

vet endel som gör allt ( typ alla j*vla ungdomar i hela j*vla vårgårda har sex dricker och knarkar vad jag vet ), så himla dumma i huvet.

Låt folk göra vad dem vill. Varför bryr du dig. Låt dem ha sex om dem vill. Det är inte ens ditt problem. :huh:
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

OK. Fast jag tror själv att jag nog skulle kunna få tag i droger. Men det är inget jag vill (det går rykten om knarkare i skolan).

Det är otroligt lätt att få tag i droger, alldeles för lätt. Jag kan lätt skaffa om jag vill, typ lättare än att få tag i sprit, som thoord säger.

Bryr mig inte om folk knarkar, skulle inte göra det själv men låt de göra det om de vill.

Nivå 1 · Novis

Ja, snus, cigaretter och cannabis är skit lätt o få tag i. Men för mej är det inga problem att få tag i sprit. Det är bara ringa ett nummer :).

Jag vet några som odlar cannabis i en lada. 100kr / cigg. Men jag knarkar inte, det är bara min kompis som gör det.

Senast ändrad:

hmmm du förstår nog inte hur gamla dom är typ 10-14 år, knarkar kn*llar och super hela dagarna på helgerna, är det bra hmm låt mig tänka nej.

Nivå 6 · Fuskare

Nej det är inte bra inte i den åldern iaf.

Folk får knarka bäst dem vill bara dem inte förstör för andra människor. Om dem t ex. skulle sitta ensamma i en lägenhet så skulle det inte göra nåt.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

hmmm du förstår nog inte hur gamla dom är typ 10-14 år, knarkar kn*llar och super hela dagarna på helgerna, är det bra hmm låt mig tänka nej.

Det är vell inget fel med att Kn*lla. Ja dricka när man är 13 är lite konstigt. Men jag drack själv när jag var 14.

Nivå 6 · Fuskare

Ja han anser det som konstigt då.

Men det bror ju på hur mycket man dricker, om du regelbundet super dig ful varje helg vid 13-14års åldern då är det konstigt.....

Nivå 1 · Novis

Ja det kan vara märkligt. Det är förästen löjligt att supa sig full vid 10-14 år. Förrästen så äre ju bara fjårtisar som super sig full och är as packade. Det finns vissa gränser. Om man ska dricka så ska man ju inte dricka tills man ligger.

Nivå 10 · Veteranfuskare

e dricker väl för att det är gott? Själv tycker jag att Xider är otroligt gott. Öl med mindre alkohol är också ganska gott. Jag dricker inte i stora mängder, ungefär 1 mun varje månad. XD

Får inte ta mer av mamma och pappa. >:(

Nivå 1 · Novis

Jag får köpa en egen platta ifrån farsan men jag får inte dricka mer än 8 öl. Ölkorv och öl = Skit gott :). Det finnsi inget bättre än öl

Twizta, du låter som en person från stenåldern. Låt folk göra som dem vill. Skadar det inte det eller några andra så behöver du inte ens tänka på det. Varför ens bry sig om dem har samlag. Försök skaffa det själv. Eller det kanske är svårt för dig så du börjar skyllla på folk.

16 Sep 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Snus går ju bra om man vill förstöra sin överläpp.

Man förstår inte överläppen, man löper "bara" risk att drabbas av muncancer.

Snus är väl inte hälsoskadligt? Bara att den dära grejen i mitten av ens läpp frätsbort.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jo, det är hälsofarligt. Man kan få muncancer av det men jag käner inte till något fall där någon har fått det.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Snus är väl inte hälsoskadligt? Bara att den dära grejen i mitten av ens läpp frätsbort.

Dom flesta lägger väl inte prillan i mitten utan istället på någon sida. Eller ioförsig, en bak under hela läppen förekommer ju. Men hur som helst så är det skadligt för, tandkött,läpp oavsett var du lägger den. Däremot så är det bra för tänderna. Och ja, man kan tydligen få cancer av det. Men det kan man ju få av allt i dagens samhälle, man läser ju om en ny sak varje dag. Chips,lightprodukter osv.

jag brukar inte festa precis kanske tar ett glas whiskey elr nån öl här hemma då och då

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Som sackt. Det blir roligare men det är otroligt onödigt och köpa 70% vodka o hälla i sig. Det är väldigt faligt. Jag vingla hem o kunde knappt låsa upp dörren för ja hitta inte nyckelhålet hehe. DEt är bättre med öl som är godare med. Folk tror när det är fest då ska man va as full, men det är ju as nördigt.

Knark är skit. Snus går bra för det är smaskens :).

Har försök sluta med snus men det går inte <_<

Så jag tycker att man aldrig ska börja... Eller prova snus

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag tror att många ungdomar prövar på sprit m.m. som barn eftersom de vill försöka vara vuxna.

Jag slösar inte bort mina pengar på knark,jag har andra saker att använda dem för.....

.....som att köpa spel. :)

Lika bra att ha samlag vid 15 års åldern,jag menar,det är ju då man blir "byxmyndig" som man kan säga.Dricka går också finfint.Jag bryr mig inte sålänge någon i min familj dricker.Och det gör ingen.Puh.

17 Sep 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Jag slösar inte bort mina pengar på knark,jag har andra saker att använda dem för.....

.....som att köpa spel. :)

Lika bra att ha samlag vid 15 års åldern,jag menar,det är ju då man blir "byxmyndig" som man kan säga.Dricka går också finfint.Jag bryr mig inte sålänge någon i min familj dricker.Och det gör ingen.Puh.

Du är 11 år, åtminståne vad du skrivit in. Tvivlar på att du ens vet någonting om knark.

Ripto, de flesta dricker inte för att verka vuxna. De dricker för att det är kul. Vad är en fest utan alkohol?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in