💬
Logga in
Fuska.se

Alkohol Och Droger Bland Ungdommar

85 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

Jag har inte sagt att det är ofarligt däremot har jag sagt att det inte är dåligt skillnad på det två orden...

Nivå 2 · Novis

1. Den som är i 14-16 års åldern och säger att öl smakar gott borde kolla upp sina smaksinnen. Det är bevisat att det INTE kan på någotvis tillfredsställa ens smak. Dom där buktingarna på tungan är inte tillräckligt utvecklade .. Eller något sådant iaf o.O

2. De som knarkar söker antingen spänning i sitt liv eller någon sorts trygghet

1 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Öl ska man inte dricka förrän man är vuxen för då kan man lättare bryta ner alkoholen.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

1. Den som är i 14-16 års åldern och säger att öl smakar gott borde kolla upp sina smaksinnen. Det är bevisat att det INTE kan på någotvis tillfredsställa ens smak. Dom där buktingarna på tungan är inte tillräckligt utvecklade .. Eller något sådant iaf o.O

2. De som knarkar söker antingen spänning i sitt liv eller någon sorts trygghet

Ärligt talat så tycker jag att öl och alkohol smakar piss.... Inte bokstavligt.... med piss menar jag då extremt äckligt, ej drickbart....
Nivå 3 · Lärling

Vad är meningen med att dricka sånt? Man blir full, får bakfylla, får beroende, alkoholförgiftning, diabetes och så blir man fet.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Tja, det där var min åsikt om alkohol... Alla har ju inte lika smaklökar.... :)

Nivå 3 · Lärling

Jag tycker att öl luktar hemskt men inte vin. Av öl så får man ölmage och av vin så får man bättre hjärta. :cool:

5 Oct 2006
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Vad är meningen med att dricka sånt? Man blir full, får bakfylla, får beroende, alkoholförgiftning, diabetes och så blir man fet.

Varför man dricker? Varför bland annat jag dricker?

1. Det är gott, öl, alkoläsk, sprit med mera.

2. Det är kul, mina bästa stunder i livet har jag haft som full.

3. Man träffar folk, får kontakter, träffar tjejer med mera.

Det är de tre största anledningarna jag har, och förmodligen många andra har.

Att bli full är meningen, bakfylla är en sak, men inte så farligt. Beroende är det inte många som blir, ingen jag vet om i alla fall. Och man behöver ju inte dricka tills man spyr eller blir helt borta.

6 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Punkt nummer 1 och 3 var bra. (Även om jag aldrig själv druckit sprit) Men jag är lite skeptisk vad gäller 2:an. Är det verkligen kul att vara full? Är det roligt att inte kunna gå ordentligt och brista ut saker som man annars inte skulle göra?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Punkt nummer 1 och 3 var bra. (Även om jag aldrig själv druckit sprit) Men jag är lite skeptisk vad gäller 2:an. Är det verkligen kul att vara full? Är det roligt att inte kunna gå ordentligt och brista ut saker som man annars inte skulle göra?

Svar Ja. Det är grymt kul. En klassiker jag minns är när jag skulle kliva på en sl-buss i kalsonger mitt i vintern och istället för att visa busskortet langa jag fram snoken. Efter en stunds nakenhet på bussen fick jag slutligen inte åka med längre.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det kallar inte jag kul, det kallar jag att göra sig själv ofrivilligt till åtlöje.

Man måste våga bjuda på sig själv, enligt min mening är sådant grymt kul. Men tHOORd är 19 och jag 18, du och de flesta är är lite yngre, alltså mindre än 15, ni borde inte dricka nu, men när ni blir äldre kommer ni nog också uppskatta alkohol ;).

Nivå 3 · Lärling

Man dödar hjärn-celler när man dricker alkohol och levern och njurarna tar skada.

Det må vara sant, men jag bryr mig inte om det och det finns många som inte bryr sig. Det är ett fritt val att dricka.

7 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Man måste våga bjuda på sig själv, enligt min mening är sådant grymt kul. Men tHOORd är 19 och jag 18, du och de flesta är är lite yngre, alltså mindre än 15, ni borde inte dricka nu, men när ni blir äldre kommer ni nog också uppskatta alkohol ;).

Det är väl klart att man inte dricker. Jag antar att man kanske inte förstår det roliga med det om man aldrig testat. Själv tänker jag vänta ett bra tag till innan jag börjar dricka.

Det gör du rätt i, bäst att börja tidigast 15. Men är man 15 så borde ingen klaga, tycker alkohol gränserna borde sänkas, 18 på systemet tex.

Jag drack första gången när jag var 18, på krogen. Okej man kanske hade druckit nån enstaka 2.5%-cider tidigare men aldrig supit till.

Tycker lika gärna man akn vänta så länge man känenr för det. Jag har inte direkt haft några kompisar som druckit så varför skulle jag ha gjort det.

Jag tycker åldersgränserna som finns är bra. Även om folk säger att de förstår konsekvenserna av alkohol så kanske de ändå inte gör det. Men vad vet jag...

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Men vad som än händer så får alkohol-gränsen inte sänkas.

8 Oct 2006

Varför? Påverkar det dig? Vill du inte dricka så gör inte det, men de som vill ska väl få göra det!

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Varför? Påverkar det dig? Vill du inte dricka så gör inte det, men de som vill ska väl få göra det!

Så där kan man ju inte tänka. Då tror dom personer i den åldern som alkoholsgränsen har sänkts till att det inte kan hända något med dom när dom dricker. Ett barn har svårare att bryta ner alkoholen än en vuxen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in